جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: با توجه به حضور صدها موکب خدمت رسان و فعال در اربعین حسینی، موکب حضرت معصومه (س) به نمایندگی از مردم باید بیش از سایر موکب ها اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ معظم له ظهر امروز در دیدار اعضای موکب حضرت معصومه (س) اظهارداشتند: حضور 30 میلیون جمعیت ، عظمت امام حسین(ع) را می‌رساند. در خانه مکه و خانه خدا 3 میلیون جمع نمی‌شوند، اما در مراسم اربعین این خیل جمعیت نشان از عظمت این امام همام دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: جهان در حال حاضر به دو دسته حق و باطل تقسیم‌شده و جنگ در یمن و سوریه بیانگر این عرصه است.

معظم له با تأکید براینکه باید فرهنگ اهل‌بیت(ع) را به‌کل جهان برسانیم و این‌ها همه به برکت امام حسین(ع) است، ادامه دادند: امام صادق(ع) فرمودند خداوند چهار چیز به سیدالشهدا(ع) اعطاء کرد که به هیچ‌یک از ائمه(ع) اعطاء نکرده است. نخست اینکه ذریه ائمه(ع)  از امام حسین(ع) است، شفا را در تربت آن حضرت قرار داده، دعا زیر قبه امام حسین(ع) اجابت می‌رسد و زوار امام حسین(ع) در مدتی که در کربلا هستند جزو عمرشان محسوب نمی‌شود.

این مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اهالی قم باید باشکوه و باعظمت باشد، گفتند: باید فرهنگ اهل‌بیت(ع) را به‌کل جهان برسانیم و این‌ها همه به برکت امام حسین(ع) است.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه موکب‌های استان قم باید امتیاز ویژه‌ای نسبت به سایر موکب‌ها داشته باشد، اظهار داشت: موکب قم یک موکب تأثیرگذار در میان سایر موکب‌ها است.

ایشان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره مردم قم بیان داشتند: روایات فراوانی درباره عظمت اهل قم وجود دارد که درباره هیچ شهر دیگری این روایات وجود ندارد، همچنین امام صادق (ع) می‌فرمایند که اهل قم فقیه و اهل فهم و درک هستند و زمانی می‌رسد که علم از قم به‌ کل جهان می‌رسد.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در پایان گفتند: انقلابی که مردم قم در آن پیش‌قدم بودند در جمهوری اسلامی ایران به‌وجود آمد و در روایات آمده که صدای بیدارگری از قم به جهانیان می‌رسد.

انتهای پیام  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha