جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی در غرفه خبرگزاری حوزه

حوزه/ رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که حوزه باید سرمایه های خود را به سمت تولید علم هدایت کند، گفت: روحانیون باید با تعمق در علوم و معانی وحیانی ما که کتاب و سنت است، وارد شده و حرف های اصولی و استوار تری را برای ورود به فضای مجازی آماده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی، عصر امروز با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، در پاسخ به سئوالی در خصوص حضور حوزویان در فضای مجازی، اظهار داشت: فضای مجازی امکانی است که دانش و تکنولوژی روز را در اختیار بشر قرار داده و این امکان می تواند خدمت های فرهنگی را با سرعت و مجال بیشتری به جامعه منتقل کند.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء افزود: اگر چه این امکان وجود دارد، اما قبل از ورود حوزویان به این عرصه، باید تولیدات علمی خود را افزایش داده، تا این محصولات علمی برای ورود به فضای مجازی آماده باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه لازم نیست حوزه در زمینه های سخت افزاری و حتی نرم افزاری فضای مجازی ورود تمام قدی داشته باشد، افزود: حوزویان باید بیشتر به تولیدات علمی خود بیافزایند و بدانند اگر محصول قابل عرضه ای در فضای علمی جهان عرضه کنند، خریداران آن بسیار زیاد هستند.

وی با بیان این که اگر تمام همت حوزه را در خدمت تولید علم به کار گیرم، بازهم کم است، گفت: در حال حاضر حوزه های علمیه ما از بودجه و امکانات بیش از هر چیز در بحث های سخت افزاری استفاده می کنند، اگرچه این کار خوب و سرمایه ای برای حوزه است، اما باید دانست سرمایه اصلی حوزه نیروهای انسانی است که باید آنها را در جهت تولید علم هدایت کرد.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که حوزویان باید بدانند رسالت و ماموریت اصلی آنان چیست و برای آن بیش از هر چیز دیگری تلاش کنند، گفت: روحانیون باید با تعمق در علوم و معانی وحیانی ما که کتاب و سنت است، وارد شده و حرف های اصولی و استوار تری را برای ورود به فضای مجازی آماده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از نیمی از امکانات حوزه در جهت ایجاد زیر ساخت های سخت افزاری استفاده می شود و همین امر باعث شده تا قدری از این مسئله غافل شویم که استعدادهای حوزه بیش از هر چیز باید در مسیر تولید علم هدایت شوند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه باید به نیازهای امروز جامعه توجه کرده، اما متاسفانه از بسیاری از بحث های مورد نیاز مانند بحث هنر در نظام اسلامی، اقتصاد در نظام اسلامی و ... غافل شده ایم، در حالی که باید در مسیر امتداد بخشی دانش های اسلامی حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به انتشار کتاب مفاتیح الحیات، گفت: مفاتیح الحیات که تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی منتشر شده، فرصت خوبی را پیش روی تولید کنندگان اندیشه قرار داده است.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: از کارهای ارزشمندی که توسط حضرت آیت الله جوادی صورت گرفت، مجموعه رجال تفسیری است که یکی از ارکان دانش تفسیری محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی در پایان با بیان اینکه حوزه باید به رسالت های اصلی خود وقوف بیشتری پیدا کرده و بر این اساس وظایف خود را بهتر انجام دهد، گفت: حوزویان بدانند اگر در مسئله تولید علم ورود شایسته  و بایسته ای داشته باشند و محصولات در خور علمی تولید کنند، خریداران آن فراوان اند و می توانند فضای مورد توجه خود را ایجاد کنند.

313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha