شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام پژمانفر

حوزه/ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه های علمیه باید با ورود در بحث های نظام اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... تولید محتواهای مناسب داشته باشند و در اختیار مردم قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان فر، امروز در چهارمین اجلاس مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران کشور، در هتل ولایت مشهد گفت: حوزه های علمیه باید با ورود به بحث های نظام اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... تولید محتواهای مناسب داشته باشد و در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات جریانات تکفیری در جوامع اسلامی، افزود: اگر گرایش به دین و اسلام خواهی در دنیا وجود نداشت، مساله اسلام هراسی معنا پیدا نمی کرد.

وی در ادامه افزود: حوزه های علمیه از ظرفیت های بالای فکری، فرهنگی و ... برخوردار هستند که با این ظرفیت های عظیم می توانند در هر شهر و منطقه ای موثر حضور یابند.

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر به نقش حوزه های خواهران اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه اصل مسئله نرم افزار و تربیت نیروی انسانی در اختیار بانوان است، وجود حوزه های علمیه خواهران و تربیت نیروهای توانمند در میان این قشر جامعه امری ضروری و مفید است.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید برای همه سطوح تحصیلی حوزوی خواهران برنامه ریزی شود، بیان کرد: فارغ التحصیلان حوزه های علمیه ظرفیت های بزرگی هستند که باید در فضای گفتمانی و جریان سازی قرار گیرند.

وی به مسائل اجتماعی و مشکلات جامعه از جمله، حجاب، اعتیاد، طلاق  و ... اشاره و اظهار کرد: دشمن با تمام جدیت برای براندازی این حکومت ایستاده است و حوزه های علمیه قویترین نهادی هستند که می توانند نقشه های دشمن را خراب کنند و فضای کشور را تغییر دهند.

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر بیان کرد: نگرانی امروز در عرصه فرهنگ را با ظرفیت عظیم حوزه های علمیه می توان پاسخ داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha