پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع-شورای شهر مشهد

حوزه/ حجت الاسلام فاطمی ارفع با بیان این که در مسئله بین الملل یکی از آرمان های والا، صدور انقلاب به دنیاست، گفت: صدور انقلاب رسالت امروز حوزه است و با پتانسیل بالای حوزه خراسان و قم معتقدم که باید حوزه نقش پررنگ تری را در فضای علمی دنیا و جهان اسلام داشته باشد.

 حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع، مدیر مدرسه علمیه رُشید هَجَری مشهدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، با بیان این که مدیریت انقلاب اسلامی ایجاب می کند در برابر استکبار به خصوص آمریکا و مستکبران ایستادگی کرد، گفت: بدون شک استکبارستیزی جزء ماهیت انقلاب اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه رُشید هَجَری مشهدی ادامه داد: گرفتن استکبار ستیزی از بدنه انقلاب اسلامی منجر به این می شود تا انقلاب اسلامی ماهیت خویش را از دست دهد.

وی خاطر نشان کرد: در مذاکرات هسته ای مقام معظم رهبری بارها هشدار دادند که بدانید طرف مقابل شما دشمن بوده و نرمش ما در برخی شرایط، نرمش در برابر دشمنان نظام است، لذا باید مسئولین مراقب باشند تا این دشمنی مبدل به دوستی نشود.

حجت الاسلام فاطمی ارفع با بیان این که برجام بخشی از مبارزه با آمریکا در شکل و شمایل دیگری است، یادآور شد: روحانیت به عنوان طلایه داران مبارزه با استعمار و استکبار جهانی همیشه پیشگام مبارزه با استکبار و استعمار بوده و امروز نیز دشمن نقاب به ظاهر دوستی و خیرخواهی بر چهره خویش زده است؛ بنابراین طلاب و روحانیت باید نسبت به مساله دشمن شناسی و آگاهی بخشی به مردم پیشگام بوده و هوشمندانه تحرکات به جایی در برابر دشمنان داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر مشهد با بیان این که رسالت ما نهادینه کردن مولفه ها و هویت انقلاب اسلامی در جامعه بشری است، اظهار کرد: یکی از مهمترین این هویت ها استکبارستیزی و دشمن شناسی بوده و باید همه بدنه حوزه در خصوص استکبارستیزی و مبارزه با دشمن فعال و آگاه باشند.

حجت الاسلام فاطمی ارفع  با بیان این که در مسئله بین الملل یکی از آرمان های والا، صدور انقلاب به دنیاست، یادآور شد: صدور انقلاب رسالت امروز حوزه است و با پتانسیل بالای حوزه خراسان و قم معتقدیم که باید حوزه نقش پررنگ تری را در فضای علمی دنیا و جهان اسلام داشته باشد.

وی با بیان این که حوزه باید مولفه های انقلاب اسلامی را بیش از هر نهاد دیگری به جهان اسلام معرفی کند، گفت: مولفه های انقلاب اسلامی ما برآمده از متون دینی بوده و باید با شناخت مولفه ها و مستندات دینی این انقلاب را به دنیا معرفی کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر مشهد با بیان این که امروز مساله تکفیر مساله ای منحصر به درون جهان اسلام نیست، گفت: در حقیقت ریشه های مساله تکفیر خارج از جهان اسلام و در قالب استکبار نمود پیدا می کند.

حجت الاسلام فاطمی ارفع ادامه داد: راه حل مقابله با تکفیر این است که  شناساندن چهره واقعی تکفیر توسط حوزه های علمیه و روحانیت مبارز انجام شود.

مدیر مدرسه علمیه رُشید هَجَری مشهدی با بیان اینکه امروز حوزه علمیه با ظرفیت جامعه المصطفی و دیگر مراکز باید اسلام ناب محمدی(ص) را به مردم امت اسلامی معرفی کند، یادور شد: اگر اسلام ناب بر اندیشه و رفتار بشریت حاکم شد، آن زمان اسلام عدالت خواهی و استکبارستیزی بر کشور حاکم شده و با این روند تکفیر و مبانی اندیشه های تکفیر نیز به حاشیه رانده می شود.

وی گفت: طلاب حوزه های علمیه به ویژه حوزه خراسان در کنار مرقد شریف و نورانی امام رضا(ع) به عنوان طلایه داران مبارزه با استعمار و استکبار باید جایگاه خود را به خوبی شناخته و بتوانند نقش خویش را در مبارزه ایفا کنند.313/49

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha