شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: برای نمایش و ماندگاری میراث حوزه های علمیه و الگوهای ممتاز حوزوی باید به وسیله هنر هفتم ، تاریخ حوزه و زندگی علما و فقهای نامدار شیعه را به همگان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه دوشنبه در دیدار با گروه های هنری و رسانه ای مراکز حوزوی و جمعی از کارگردانان و تهیه کنندگان حوزوی اظهارداشت: امروز جامعه به ویژه طلاب و فضلای جوان  نیازمند آشنایی بیشتر با حوزه های علمیه جهان اسلام به ویژه حوزه  عراق و ایران هستند تا علاوه بر هویت بخشی به نسل امروز حوزه آنان را با میراث کهن خود آشنا کرده تا الگو گیری کنند.

امام جمعه قم افزود: با پیشنهادی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی برده ایم و با نهایی شدن این طرح،  مجوز فعالیت به مراکز فرهنگی، هنری و رسانه ای از سوی حوزه علمیه صادر می گردد و شاهد انسجام بیشتر مجموعه های فرهنگی حوزوی خواهیم بود.

مدیر حوزه های علمیه اظهارداشت: باید تلاش کنیم هنر قدسی و رسانه دینی در ایران را فراتر از مرزها و با تعامل با جهان گسترش و توسعه دهیم، چرا که دیگرانی هستند که دل به ما و تولیدات انقلابی ما بسته اند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: تداوم و بقای هر اندیشه ای در گرو آن است که با هنر و رسانه اتصال و برخورد داشته باشد و حوزه ما در صورتی می تواند به وظایف، اهداف و رسالت های خود به خوبی عمل کند که با مقوله رسانه و هنر متصل باشد و فهم درستی از فضای حوزه ارائه گردد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  با بیان این که رهبر معظم انقلاب در دیدارها و سخنان متعددی فرموده اند: امروز عصر انقلاب است نه عصر انزوا، بر مساله هنر و رسانه تاکید زیادی دارند، بطوری که  شورای عالی حوزه های علمیه نیز در جلسات خود، تفاوت عصر انقلاب با عصر انزوا، ممیزی های حوزه عصر انقلاب در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی را به عنوان یک پشتوانه مقتدر نظام و دین همچنین حضور آن در همه شئون زندگی بشری را مورد تاکید قرار دادند.

وی ادامه داد: مهمترین وظیفه دینی حوزه های علمیه تولید فکر و نظریه است به طوریکه دین در همه شئون بشر تجلی پیدا کند. ما وقتی می توانیم موفق باشیم که کلیت اندیشه اسلامی و کلان حوزه را در هنر و رسانه، فضای مجازی بازآفرینی کنیم.

امام جمعه قم بیان داشت: در منشور برنامه های تحولی حوزه یکی از موضوعات همین حضور فعال حوزویان در فضای هنری، رسانه و مجازی است که به دنبال آن هستیم تا با ایجاد منظومه ای، همه مجموعه ها و مراکز را در زیر یک چتر جمع کنیم و اقدامات ارزشمندی را با عنوان حوزه علمیه در عرصه های هنری رقم بزنیم.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود نکاتی را به منظور توجه بیشتر مجموعه های هنری و رسانه ای حوزوی تاکید کرد و گفت: امروز همه افراد جامعه؛ از امام جماعت یک مسجد در یک روستاهای دورافتاده  گرفته تا یک مبلغ بین المللی، همه با فضای مجازی و مسائل مربوط به اینترنت آگاهی دارند، لذا باید با تدبیر و برنامه ریزی بسته های متنوع فرهنگی، دینی را سطح بندی شده تهیه و در دسترس آنان قرار داد.

وی افزود: امروز باید با همین ظرفیت موجود با توجه به اهمیت نگاه عمیقی به حوزه و مسائل حوزوی و معارفی حوزه داشته باشید و هر چقدر غنای عمیق معرفتی، اخلاقی و فکری را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهید اثر بخش تر خواهید بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: در برنامه ها و تولیدات خود به صورت منظومه ای عمل کنید برنامه هایی با محوریت تشیع، امت اسلامی، ادیان الهی که در برابر الحاد می توانند در یک صف باشند برنامه سازی کنید که البته دارای هزینه است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha