چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علی رحمتی-مدیر مدرسه امام رضا(ع) پلدختر

حوزه / مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر گفت:فراگیری درست دروس مقدماتی حوزه به نوعی نردبانی برای طی شدن مسیر اجتهاد است.

حجت الاسلام علی رحمتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اهمیت یادگیری دروس مقدماتی بر پیشرفت طلاب افزود:یکی از عواملی که موجب می شود طلاب در دروس عالی با مشکل مواجه شوند این است که به درستی دروس مقدماتی را فرا نگرفته اند.

وی با اشاره به اینکه آموزش دروسی از جمله ادبیات و تدریس عمقی آن برای پیشرفت تحصیلی طلاب نیاز است تصریح کرد:فراگیری دروس مقدماتی توسط اساتید مجرب برای پیشرفت تحصیلی طلاب نیازی ضروری است چرا که فراگیری دروس مقدماتی پله ای برای طی کردن نردبان اجتهاد است.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر با اشاره به اینکه مدارس علمیه برای تدریس دروس حوزه باید از اساتید مهذب و توانمند استفاده کنند خاطر نشان کرد:اساتید باید در کنار نقش علم آموزی خود آموزه های اخلاقی و تهذیبی را در بین طلاب نهادینه کنند.

حجت الاسلام رحمتی با تاکید بر اینکه اساتید در تدریس و بیان آموزه های اخلاقی باید دقت و حوصله کافی داشته باشند اظهار داشت:اساتید باید برای تدریس در کلاسهای درس از قبل آمادگی و مطالعه داشته باشند و با تسلط کافی در کلاسهای درس حضور داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه طلیه نیز باید با  نظم،پشتکار و تحقیق و پژوهش در جهت کسب تهذیب نفس و علوم حوزه تلاش کند افزود:طلاب باید با چشم انداز تبلیغی برای آینده خود بتوانند در جامعه تبلیغی اثر گذار  داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha