جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‎الاسلام  رضا نوروزی دانشگاه قم

حوزه/ دشمنان از همه حربه‎ها استفاده می‎کنند؛ در این زمینه باید در فضای قرآنی از نوآوری‎های جدید استفاده کنیم تا راه را برای دشمنان ببندیم؛ امروزه فضای مجازی ظرفیت بسیار عمیقی برای استفاده است ولی همیشه از این فضا ترسیده‎ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‎الاسلام والمسلمین رضا نوروزی، امروز در نشست فعالان قرآنی دانشگاه‎های استان قم،، با ذکر این مطلب قرآن در جامعه و دانشگاه ها در مهجوریت به سر می برد، گفت: اینکه هنوز قرآن در جامعه ما مهجور است یک عارضه است زیرا هنوز آنگونه که برای عزای اهل بیت(ع) شورآفرین هستیم برای قرآن چنین شوری در جامعه وجود ندارد.

وی افزود: اگر نگاهی درست به فرهنگ اسلامی و اهل بیت داشته باشیم می بینیم که امام حسین(ع) در شب عاشورا مهلت گرفتند تا بتوانند قرآن بخوانند زیرا به قرآن عشق میورزیدند.

معاون دانشگاه قم بیان کرد: متاسفانه در عرصه وقف قرآنی بسیار ضعیف هستیم؛ این آمار تکان دهنده است؛ دلیل این امر نیز کم توجهی عمومی نسبت به قرآن است؛ بیشترین وقف قرآنیدر زمینه قرائت قرآن بر سر ادر این زمینه فعالان قرآنی و فرهنگی کشور باید برنامه دقیق و شاخص داشته باشند.

حجت‎الاسلام والمسلمین نوروزی اظهارکرد: فعالان فرهنگی و قرآنی باید برای فعالیت در این عرصه یک برنامه جامع داشته باشند و در این برنامه جامع نیز  تمام معارف قرآنی باید مورد توجه باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه قم بیان کرد: خوشبختانه در نظر سنجی دانشجویی که از دانشجویان کل کشور انجام شده است نشان داده که دانشجویان قرآن را به عنوان یک منبع قوی برای برداشت سبک زندگی میدانند و این مساله، بسیا مبارک است.

وی گفت: دشمنان ما از همه حربهها استفاده میکنند؛ در این زمینه باید در فضای قرآنی از نوآوریهای جدید استفاده کنیم تا راه را برای دشمنان ببندیم؛ امروزه فضای مجازی ظرفیت بسیار عمیقی برای استفاده است ولی همیشه از این فضا ترسیدهایم در حالی که باید با این ابزار به قدری تولید فرهنگی داشته باشیم که دشمن نتواند روی جوانان ما تاثیر بگذارد.

نوروزی اظهارکرد: توجه به فضاهای عمومی و اختصاصی در آموزش قرآن بسیار مهم است؛ به عنوان مثال چند درصد از دانشجویان در دوره‎های تخصصی قرآن شرکت می‎کنند، به همین جهت باید تلاش کرد که برنامه‎های عمومی قرآن را گسترش دهیم.

معاون فرهنگی دانشگاه قم بیان کرد: در دانشگاه قم، یک شورای سیاست گذاری و اتاق فکر ایجاد خواهد شد که در این اتاق باید از فضای فکری اهالی قرآن و افرادی بیرون از این فضا استفاده کنیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha