سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه وقتی فکر و اندیشه مطرح می شود دیگر فضای مجازی نیست و فضا، حقیقی می شود، گفتند: پیش از آنکه، فضای حقیقی، قلب ها را تسخیر کند ما باید مزرعه خوب قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله جوادی آملی صبح امروز در درس تفسیر قرآن کریم، اظهار داشتند: مومن واقعی کسی است که به خدا و رسول(ص) ایمان آورد و در حرم قلبش تردید پیدا نشود و با مال و جان خود جهاد کند، حقیقت ایمان از قلب آغاز می شود و در لسان و جوارح ظهور می کند.

معظم له با اشاره به اینکه منافق فقط برای منافع دنیا، ظاهرسازی به اسلام می کند، ابراز داشتند: این گونه نیست که منافقان فقط سطح ظاهری دین را پذیرفته باشند؛ منافق  اصلا عمل صالحی ندارند و به یاد خدا نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دنیا از نظر مکتب وحی قلیل است، اظهار داشتند: کسی که فقط در حول دنیا می گردد، کم بدست می آورد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه منافق، کافر محض است و از کافر به مراتب بدتر است، ابراز داشتند: کافر می گوید دین را قبول نداریم اما منافق می گوید ما دین را قبول داریم در حالی که قبول ندارند؛ منافق، دین را فقط برای دنیا می خواهد.

ایشان با بیان اینکه قرآن حقیقت ایمان را تبیین کرده است، افزودند: قرآن، منافق را تا آخرین لحظه دعوت می کند اگرچه او قبول نکند.

معظم له با اشاره به اینکه ایمان باید داخل قلب شود، گفتند: انسان باید مراقبت کند فساد و شیطان وارد قلبش نشود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه قلب مومن هیچگاه به خواب نمی رود، ابراز داشتند:  خواب قلب زمینه ساز غفلت انسان است و اگر کسی از قلب مراقبت نکند، شیطان نفوذ می کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه وقتی فکر و اندیشه مطرح می شود، دیگر فضای مجازی نیست و فضا، حقیقی می شود، اظهار داشتند: طبق فرمایش حضرت امیرالمومنین(ع) قلب جوان همچون زمین خالی است و پیش از دیگران باید این زمین را مزرعه قرار دهیم.

ایشان تصریح کردند: پیش از آنکه، فضای حقیقی، قلب ها را تسخیر کند ما باید مزرعه خوب قرار دهیم.

انتهای پیام/313/33

     

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha