سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 399361
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
قرآن

حوزه/ دومین نشست مهدویت با موضوع "بررسی جایگاه آیات و روایات در فهم معارف مهدوی"، در مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری (ره) تنکابن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام بالادستیان، کارشناس مهدویت در نشست طلاب مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(ره) تنکابن، به تبیین جایگاه قرآن و روایت در فهم معارف مهدویت پرداخت و بیان کرد: مطالب ما باید ریشه قرآنی، حدیثی یا عقلی داشته باشد، چون قرآن و روایات جایگاه ویژه ای برای شناخت دین دارند و باید راهی را برگزید که خود دین نشان داده است.

وی تاکید کرد: عقل کلیات را بیان کرده و جزئیات را مطرح نمی کند و قرآن نیز مانند قانون اساسی، امور کلی را اعلام نموده و جزئیات را توضیح نداده است، اما این روایات هستند که عمده مطالب را برای ما بازگو کرده و می توانیم از آن ها بهترین بهره را در تبیین کلیات داشته باشیم.

این کارشناس مهدویت با اشاره به احادیث مرتبط با مهدویت، اعلام کرد:  روایات مربوط به مهدویت به ضرورت وجود امام، ولادت امام مهدی(عج)، غیبت و مباحث پیرامون آن، احادیث مربوط به انتظار، ظهور حضرت، و حکومت جهانی حضرت تقسیم بندی می شوند.

بالادستیان در پایان خاطر نشان کرد: شیعه و اهل سنت حضرت حجت(عج)  را قبول دارند، اما در برخی از عرصه ها اختلافاتی وجود دارد که باید با دقت بیشتر آن را به عرصه مشترک تبدیل  و با معرفی منابع شیعه و سنی در حوزه مهدویت و مقایسه این دو دیدگاه با یکدیگر ، دیدگاه مشترک و مخالف را در این زمینه بررسی نمود.

انتهای پیام313/48

 

                                                                                                     

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha