پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی لاریجانی

حوزه/ اهل بیت(ع) کسانی هستند که حدود ندارند و به همین دلیل نمی شود از طریق راه های علمی اهل بیت(ع) را شناخت و به آنها معرفت پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر علی لایجانی عصر امروز در هفتمین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی(ع)  که در خانه تاریخی یزدان پناه در قم برگزار شد گفت: خوشا به حال ذاکرین که عمرت شان را در مسیر عشق و روضه خوانی برای امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) سپری می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: عشق و گریه برای اهل بیت(ع) راهی است که آنها ما را به آن تشویق و توصیه کرده اند که برای امام حسین(ع) اشک بریزید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این نکته مهم است که چرا اهل بیت(ع) ما را توصیه کرده اند، در مجالس خود برای امام حسین(ع) اشک بریزید و منبر های خود را به نام حسین(ع) عجین کنید.

وی با بیان اینکه حقیقتا راه رسیدن به سید الشهدا(ع) تنها از طریق معرفت، عشق و محبت به آن حضرت  ممکن  است اظهار داشت: وقتی درباره اهل بیت(ع) سخن می گوییم درباره انسان های معمولی حرف نمی زنیم، آنها کسانی هستند که حدود ندارند و به همین دلیل نمی شود از طریق راه های علمی اهل بیت(ع) را شناخت و به آنها معرفت پیدا کرد.

لاریجانی تاکید کرد: اینکه در سنت اسلامی توصیه می شود برای امام حسین(ع) گریه کنید، چون این عمل باعث قرب و معرفت به ایشان می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کاری که شما مداحان انجام می دهید، بسیار مهم است،  چرا که با این عمل، قلب ها را آماده و باعث جذب به سوی  امام حسین و اهل بیت(ع) می کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha