پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه

حوزه/ رئیس انجمن حکمت و فلسفه ایران گفت: حوزه انقلابی حوزه ای است که مرجعیت فکری پیدا کند، لذا باید با برنامه ریزی های منظم و پیوسته حوزه علمیه به مرجعیت فکری تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسرو پناه، با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با ابراز رضایت از فعالیت رسانه رسمی حوزه، به شروع فعالیت مدیریت جدید حوزه های علمیه اشاره و پیشنهاداتی را در زمینه تحول ارائه کرد.

وی ادامه داد: اولین پیشنهاد بنده در زمینه تحول این است که مدیر حوزه وقتی می تواند موفقیت کسب کند و آن را استمرار دهد که به طور مرتب از عقلا و متخصصان امر مشورت بگیرد و تنها به مشاوران خود کفایت نکند، در این صورت آسیب ها رفع می گردد

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ادامه داد: ایجاد وفاق و همدلی بین نخبگان حوزوی گام دومی است که باید در عرصه تحول برداشته شود؛ حوزه نباید گرفتار فعالیت های جزیره ای شود.

وی ادامه داد: امروز نباید بدنه حوزه از بدنه مرجعیت فاصله بگیرد، بلکه باید همپوشانی و پیوستگی کاملی بین بخش های مخلتف حوزه ایجاد شود، از سوی دیگر در زمینه اساتید باید به وحدت عملی برسیم، جزیره ای عمل کردن اساتید ممکن است در آینده اسیب هایی را ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با ارائه پیشنهاد بعدی خود، ادامه داد: امروز حوزه های علمیه باید در افقی که مقام معظم رهبری به عنوان حوزه انقلابی ترسیم کردند، گام بردارد. حوزه انقلابی حوزه ای است که مرجعیت فکری پیدا کند، لذا باید با برنامه ریزی های منظم و پیوسته حوزه علمیه به مرجعیت فکری تبدیل شود.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در پایان بر گسترش رشته های تخصصی حوزه به خصوص در زمینه فقه و فلسفه تاکید کرد و گفت: امروز ما محتاج رشته های تخصصی از جمله فقه تربیت، مدیریت و... هستیم تا حوزه بتواند به مرجعیت فکری و عملی خود تبدیل گردد.

انتهای پیام 313/18

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha