جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
داستانی

حوزه/ حجت الاسلام داستانی بنیسی تصریح کرد:تمدن سازی بدون حضور در فضای مجازی و استفاده از ابزارهای نوین ممکن نخواهد بود، چرا که این ابزار تاثیر بسزایی در جوامع مختلف دارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  حبیب الله داستانی بنیسی، مدیر عامل شرکت رسانه گستر بنیسی و طراح بازی های رایانه ای شب گذشته در جلسه ای تحت عنوان « روحانیت و عرصه های نوین تبلیغی»، در جمع طلاب مدرسه  علمیه صدر بازار اصفهان، گفت: زمانی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان در جمع طلاب و در مراسم عمامه گذاری ، چند نکته را توصیه کردند، اول آنکه بروید مجتهد تام بشوید، دوم متقی و عامل به حرف خود شوید و سوم این که بروید در یک سازمان یا مرکزی به وسیله یک هنر یا صنعتی ورود کنید و آن را مجتهدانه مدیریت کنید.

مدیر عامل شرکت رسانه گستر بنیسی در ادامه افزود: زمانی که بنده کار طراحی بازی های رایانه ای را آغاز کردم نزد یکی از علما رفتم و برای ایشان توضیح دادم که چه هدفی را دنبال می کنم.

وی ادامه داد: 5 سال پیش بنده در جلسه ای گفتم چیزی طول نمی کشد که فیلم حذف می شود و به جای آن دو عنصر پویانمایی و بازی های رایانه ای جایگزین می شود، لکن عده ای چون این ضرورت را درک نمی کردند به این موضوع اهمیتی ندادند، اما سال گذشته یکی از موسسات اروپایی برای این پیش بینی زمان تعیین کرد و اذعان کرد تا سال 2024 انیمیشن همه دنیا را فرا می گیرد.

حجت الاسلام داستانی تاکید کرد: امروز باید با سرعت به سوی این عرصه بتازیم، چرا که از نظر جهانی عقب هستیم و در آینده هر کس حرفی برای گفتن داشته باشد از طریق انیمیشن به رخ جهانیان خواهد کشید، لذا می توان این عرصه را منبر نوین نامید.

مدیر عامل شرکت رسانه گستر بنیسی ابراز کرد: متاسفانه حوزه علمیه برای حضور در فضای مجازی کمی دیر دست بکار شد و امروز با وجود آسیب های اجتماعی تازه متوجه شده اند که باید برای حضور در این عرصه برنامه ریزی کنند.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: تمدن سازی بدون حضور در فضای مجازی و استفاده از ابزارهای نوین ممکن نخواهد بود، چرا که این ابزار تاثیر بسزایی در جوامع مختلف دارد

وی ادامه داد: حضرت آیت الله جوادی آملی چندی پیش فرمودند: این اشتباه است که اسم مجازی را بر این فضا می گذارند چرا که فضایی که دارای اثر و موثر باشد مجازی نیست و خود یک حقیقت عینی است.

حجت الاسلام داستانی در رابطه نقش طلاب در فضای مجازی  تاکید کرد: طلاب باید مرحله ای عمل کنند و در هر مرحله وظیفه ای خاص را برعهده بگیرند به عنوان مثال در یک مرحله به فعالیت های منبری و درس بپردازند و به حد خاصی که رسیدند وارد فضای مجازی شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به اینکه دشمن فضای مجازی را  ایجاد کرده و دام هایی در آن وجود دارد، حضور طلاب و استفاده از آن به عنوان فضای تبلیغی مشکل ساز نیست، افزود: این نکته که منبر و درس عمق بیشتری دارد از بدیهیات است، اما طلاب، بستری که گستره آن گسترده تر است را از دست داده اند و جایگزینی برای آن ندارند، از طرفی نمی توان گفت چون در این فضا آسیب هایی وجود دارد پس باید آن را رها کنیم و در این بستر فعالیت نکنیم. لذا طلاب باید برحسب علاقه یا وظیفه و یا هر دو، در فضای مجازی حضور یابند.

مدیر عامل شرکت رسانه گستر بنیسی در پاسخ به این سئوال که آیا حضور طلاب در این فضا آنان را از درس و بحث بازنمی دارد، بیان کرد: طلاب باید به عنوان یک مدیر پروژه تیمی را به کار در این فضا مشغول کنند و خود با تولید محتوا و تمرکز بر مسائل اصلی، این گروه را مدیریت کنند و کمتر وارد کارهای فنی بشوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha