پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمد علی خامه یار - ستاد اقامه نماز

حوزه/ مدیر ستاد نماز استان قم از تولید بانک اطلاعات مساجد استان قم خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمد خامه یار صبح امروز، در دومین اجلاس نماز استان قم در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: پس از اجلاس سال گذشته، شورای هماهنگی مساجد استان قم تشکیل شد و مدیران استان نیز در این شورا عضویت پیدا کردند.
وی افزود: بانک اطلاعات مساجد در این برنامه رونمایی خواهد شد و در این بانک، اطلاعات مرتبط با 900 مسجد استان قم از نظر امکانات فرهنگی و سخت افزاری در اختیار قرار داده شده است.
مدیر ستاد نماز استان قم بیان کرد: پس از اجلاس سال گذشته برخی از خیرین زمین هایی را برای احداث مسجد وقف کردند که از آن جمله می توان به تاسیس مسجد در جاده گرمسار اشاره کرد.
خامه یار خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات مختلف با آموزش و پرورش برای گسترش فرهنگ نماز در بین دانش آموزان از دیگر فعالیت های این ستاد بوده است.
وی گفت: افزایش ظرفیت نمازخوانی در ایستگاه محمدیه قم، افزایش ظرفیت اقامه نماز در نمازخانه های بین راهی استان قم، افزایش 300 دستگاه سرویس بهداشتی و 10 نمازخانه در مسیرهای ورودی، پخش صدای نماز از یکی از میدان های شهر و آماده سازی شرایط برای پخش اذان از تمام میدان های شهر، برگزاری نماز جماعت توسط تمام دسته های عزاداری، تقویت نمازخانه های مدارس و ایجاد همدلی با نهادهای مختلف استان و شهر قم در توسعه فرهنگ نماز از برکات اجلاس سال گشذته بود.
وی افزود: برگزاری نماز صبح در 30 مسجد شاخص استان قم، برگزاری نماز در مراکز تجاری ، اقامه نماز در مسیر اربعین و فعالیت فرهنگی در موکب ها و اعزام مبلغ و... از دیگر فعالیت هایی بود که در این زمینه انجام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha