جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر علی لاریجانی

حوزه/مساجد باید با ارتباط با حوزه‎های علمیه اداره شود؛ زیرا مساجد باید محلی برای ارتباط بیشتر با مردم و اعتلای معنویت باشد و این کار باید باحضور روحانیون انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر علی لاریجانی، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه استانی نماز در قم که در مجتمع عالی امام خمینی(ره) برگزار شد،گفت: نماز ستون دین است زیرا باعث می‎شود که انسان روزانه به شکل منظم در خدمت خداوند باشد.
وی افزود: ملت‎هایی که با بادهای موسمی تغییر پیدا می‎کنند نشان می‎دهد که استقامت فکری ندارند؛ ملتی که نماز را با بصیرت به جای می‎آورد هیچگاه مقهور این حوادث نمی‎شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین ویژگی‎های نماز، اول وقت خواندن این فریضه است که متاسفانه در این زمینه کم توجهی‎هایی در جامعه صورت گرفته است.
وی اظهارکرد: متاسفانه امروزه بی سامانی در کل جهان ایجاد شده است؛ امروزه دانشمندان بیان می‎کنند که انسان امروز، انسانی بی خانمان و بی‎ریشه‎ای شده است که سامانی ندارد و تکیه‎گاهی را به خود نمی‎بیند؛ زیرا مسایل اصلی زندگی آنها در سرجای خود نیست و با حرکت کلی جوامع حرکت می‎کنند.
لاریجانی عنوان کرد: امروزه آمار بالای طلاق در کشور وجود دارد و این آمار در قم نیز وجود دارد که متاسفانه شیوع پیدا کرده است؛ درصد قابل توجهی از این خانواده‎ها پس از مشاوره‎های مردمی که در شیراز و مشهد انجام شده است به زندگی بازگشتند که این مسئله نشان می‎دهدکه اگر کار مناسبی انجام شود به راحتی می‎توان جلوی این آسیب‎ها را گرفت. 
وی افزود: اگر در کنار نماز، بتوانیم به جوانان خود رفتار مناسب با همسر را بیاموزیم قطعا این مشکلات کم خواهد شد؛ اگر سخن پیامبر را توجه کنیم که زن یک ریحانه است آن موقع در می‎یابیم که با همسر خود چگونه رفتار کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اجازه داد که گناه و به خصوص گناه کبیره در جامعه رواج پیدا کند؛ نباید این مسایل را عادی تلقی کنیم؛ زیرا با گناه کبیره دعای انسان به آسمان نمی‎رود.
وی اظهارکرد: مردمی بودن یکی از ویژگی‎های روحانیت شیعه است؛ استقلال روحانیت امر بسیار مهمی است که نباید اجازه داد که این استقلال کمرنگ شود؛ البته حکومت وظیفه بسترسازی را باید انجام دهد ولی اصل این امور فرهنگی باید از سوی روحانیت و به شکل مردمی انجام شود. 
لاریجانی در پایان عنوان کرد: در همین راستا مساجد باید با ارتباط با حوزه‎های علمیه اداره شود؛ زیرا مساجد باید محلی برای ارتباط بیشتر با مردم و اعتلای معنویت باشد و این کار باید باحضور روحانیون انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha