جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هم اندیشی نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه

حوزه/ هم اندیشی نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه با مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» هم‌اندیشی ‌نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با مسئولان حوزه علمیه خواهران با هدف آشنا ساختن نمایندگان مجمع طلاب حوزه علمیه قم با ساختار، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و دست‌آورد‌های حوزه‌های علمیه خواهران، اخذ آراء و نظرات کاربردی نمایندگان مجمع طلاب درباره حوزه علمیه خواهران، دعوت به همکاری در عرصه‌های مختلف تاسیس و توسعه آموزشی ، پژوهشی تربیتی و ... و بهره‌مندی از توانمندی‌های اعضای مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار گردید.

در این هم‌اندیشی حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، ضمن خیرمقدم به حاضرین با اشاره به ظرفیت‌های عظیم مجمع طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه گفت: مجمع طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه یک نهاد مردمی است که ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد.

وی افزود: حوزه‌های علمیه در سال اخیر بهره‌های زیادی از مجمع طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه داشته است ولی باید از تمام ظرفیت های این مجمع استفاه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران احیاء انقلابی‌گری را از مهم‌ترین برکات مجمع طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه دانست و اظهار داشت: مردمی بودن مجمع طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه و ارتباط مستقیم با طلاب و فضلا از ویژگی‌های بارز این مجمع است.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌‌های علمیه خواهران در عرصه آموزش، پژوهش و فضای مجازی پرداخت و عنوان نمود: در حال حاضر در حوزه‌های علمیه خواهران قریب به ۴۹۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۵۲ مدرسه علمیه در سطح ۳، سه مدرسه علمیه در سطح ۴ و مابقی در سطح ۲ مشغول به فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در عرصه‌ فضای مجازی به فعالیت بیش از ۸ هزار خواهر وبلاگ‌نویس در سامانه کوثربلاگ و فعالیت بیش از ۶۵ هزار خواهر طلبه در شبکه کوثرنت اشاره کرد گفت: حوزه‌های علمیه خواهران پیشروترین نهاد حوزوی در عرصه فضای مجازی است و آمارها گواه بر این مدعاست.

وی تصریح نمود: در بخش پژوهش، در مقطع عمومی بیش از ۲۷هزار تحقیق پایانی توسط طلاب خواهر ارائه شده است که بیش از ۱۲۰۰مورد از این تحقیق‌های پایانی در مقطع عالی و تخصصی بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، تشکیل ۵۰۹ هسته پژوهشی با حضور ۲۸۳۱پژوهشگر، تشکیل هسته‌های پژوهشی استادان با حضور ۱۲۰۷استاد، تشکیل ۲۸شورای علمی و پژوهشی، برگزاری بیش از ۶۰۰کرسی آزاد‌اندیشی، برگزاری بیش از ۱۶۰۰دوره مهارت‌های پژوهشی، برگزاری قریب به ۱۲۰۰هم‌اندیشی و نشست علمی و چاپ بیش از ۵۱ اثر قرآنی از دستاورد‌های حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه پژوهش دانست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به حضور فعال بانوان طلبه در جشنواره‌های علمی و پژوهشی اشاره کرد و اظهار داشت: در جشنواره علامه حلی بیش از ۶ هزار خواهر طلبه، در جشنواره پژوهشی رشد بیش از ۵۷۰۰ خواهر طلبه و در جشنواره بانوی کرامت بیش از ۲۸۰۰خواهر طلبه شرکت کردند و این نشان‌دهنده حضور فعال بانوان طلبه در عرصه‌های علمی و پژوهشی است.

وی با بیان این‌که قریب به ۷۵ هزار خواهر طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول تحصیل هستند خاطرنشان کرد: اگر ۱۵ سال پیش کمتر از ۱۰درصد استادان حوزه‌علمیه خواهران، از بانوان بودند، امروزه بیش از ۹۲ درصد از استادان حوزه علمیه خواهران در سطح ۲ را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیر حوزه‌‌های علمیه خواهران با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه خواهران ثابت کردند که تولید علم فقط مختص حوزه‌های علمیه بزرگ و شاخص نیست اظهار داشت: در بسیاری از استان‌ها، مدارس علمیه خواهران تبدیل به قطب علمی و فرهنگی برای تربیت و رشد بانوان شده‌اند و در تلاش هستیم که تمام مدارس تبدیل به قطب علمی و فرهنگی باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تاثیرات مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: مرکز تحقیقات زن خانواده که با هدف مطالعات نظری و کاربری در عرصه زن و خانواده تشکیل شده است در سال‌های اخیر فعالیت‌های بسیار زیاد و موثری در عرصه‌های مختلف زن و خانواده داشته است.

وی  افزود: در حال حاضر ۱۵۳ کانون قرانی در کنار مدارس علمیه خواهران احداث شده است که امیدواریم که در کنار تمام مدرسه علمیه خواهران کانون‌های قرآنی احداث شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به بهره‌برداری ۲۵۰ مدرسه علمیه خواهران در سال‌های اخیر عنوان نمود: باتوجه به قدمت کم حوزه‌های علمیه خواهران امکانات سخت‌افزاری مناسبی در حوزه‌‌های علمیه وجود نداشت ولی در سال‌های اخیر بیش از ۴۶۰ پروژه عمرانی داشتیم که از این تعداد حدود ۲۵۰ پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

وی در ادامه پایان با بیان این‌که فرهنگ انقلابی در حوزه‌های علمیه خواهران نهادینه شده است اظهار داشت: مسیر سیاسی حوزه های علمیه خواهران مسیری است که مقام معظم رهبری تببین می‌فرمایند و حوزه‌های علمیه خواهران همواره همراه نظام هستند و در مسیر ولایت و رهبری حرکت می‌کنند.

در ادامه این هم‌اندیشی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ماه صفر اظهار داشت: امیدواریم این هم‌اندیشی سرفصلی برای همکاری‌های بیشتر مجمع طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه با حوزه‌های علمیه خواهران باشد تا از ظرفیت‌های عظیم هر دو بخش استفاده شود.

وی با بیان این‌که فعالیت ‌و تاثیر حوزه‌های علمیه خواهران کمتر از حوزه‌های علمیه برادران نیست خاطرنشان ساخت: حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه حوزه انقلابی موفق و موثر بوده است و می‌تواند برای دیگر نهادها الگو باشد.

رئیس مجمع طلاب  فضلای حوزه‌های علمیه به فرمایشات مقام معظم‌ رهبری(مدظله‌العالی) در مورد تاثیر زیاد حوزه‌های علمیه خواهران در جامعه اشاره کرد و گفت: حوزه‌‌های علمیه خواهران ظرفیت بسیار عظیمی دارد که می توان از این ظرفیت بسیار عظیم در کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha