سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، اربعین را زیارتی معمولی ندانست و گفت: اربعین حرکت عظیم و بین المللی ضد استکباری و بسترساز ایجاد ارتباط با عاشورا و امام حسین(ع) و کربلاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر، امروز در همایش اربعین با عنوان " در آستان خورشید" که با حضور روحانیون و کارگزاران حج و زیارت، در دانشگاه کاشان برگزار شد، با اشاره به هدف گذاری مشترک معنوی در اربعین حسینی، گفت: حضور جمعیت انبوه شیعیان و مسلمانان کشورهای اروپایی، آفریقایی و ...  در پیاده روی اربعین سال گذشته نشان از پیوند هدفی مشترک بود.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، اربعین را تنها زیارتی معمولی ندانست و گفت: اربعین حرکت عظیم و بین المللی ضد استکباری و بسترساز ایجاد ارتباط با عاشورا و امام حسین(ع) و کربلاست.

وی  به فعالیت های بسیار مثبت سازمان حج و زیارت برای سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال سازمان حج در کمیته فرهنگی ستاد اربعین، کارهای بزرگی از نظر فرهنگی، اطلاع رسانی و بین اللملی انجام داده است.

مردم محوری در اربعین

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این که نباید اربعین حسینی دولتی شود، امسال سعی شده با مشارکت خیرین، حالت مردمی این حرکت عظیم حفظ شود.

وی با اشاره به ثبت نام زائرین از طریق سامانه سماح و اعزام گروهی به کربلا، گفت: هر چند سال گذشته در اربعین مشکلی برای زائران به وجود نیامد، ولی امسال به دلیل مشکلی که در حج به وجود آمد، مبلغ بیمه زائرین افزایش یافت.

شرایط خوبی برای زائران تدارک دیده شده است

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، به برنامه ریزی منسجم و افزایش امکانات پزشکی اشاره کرد و گفت: امسال با افزایش موکب ها در داخل و خارج از مرزها، شرایط خوبی برای زائران تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تاکید بر ضرورت دوری مداحان از خرافه گویی در روضه ها، گفت:  با توجه به اینکه دشمن از طریق فضای مجازی قصد ضربه زدن به اسلام و تشیع را دارد، مداحان باید کاملاً با استفاده از مطالب قرآنی و احادیث، از خرافه گرایی دوری جویند.

حجت الاسلام موسویان، مسئول امور روحانیون حج و زیارت کاشان به حضور علما در کارگزاری حج و زیارت به دلیل صبغه تاریخی و دینی کاشان اشاره کرد و گفت: در کمیته اربعین حسینی کارهای خوبی انجام شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha