پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خواهران طلبه

حوزه/ انگیزه الهی تنها راه و هدفی است که باید پیش روی طلبه قرار گیرد و اگر مقدمات طلبگی را به قرآن وصل کنیم به هدف مطلوب خواهیم رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محسن ربیعی، رئیس بنیاد مهدویت شاهین شهر، عصر امروز در جلسه اخلاق عمومی مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) شاهین شهر که با حضور طلاب، اساتید و کادر این مدرسه برگزار شد با اشاره به این که سعی و تلاش انسانها متفاوت است، گفت: ممکن است طلبه ای در زمان و مکان یکسان به تحصیل پرداخته باشد، اما به دلیل اینکه نوع سعی و تلاش او متفاوت است، نتیجه طلبگی به دست آمده نیز متفاوت خواهد بود و اگر هدف، هدف درستی باشد از زحمات، نتیجه درستی به دست می آید.

ویدر ادامه به اهداف و انگیزه ها در مسیر طلبگی اشاره کرد و افزود: انگیزه الهی تنها راه و هدفی است که باید پیش روی طلبه قرار گیرد و نه انگیزه مادی، که اگر به دنبال چنین هدفی باشیم اشتباه است.

مدیر بنیاد مهدویت شاهین شهر تصریح کرد: روزی چندین بار در نماز از خداوند در خواست هدایت در راه راست را داریم بی آن که توجهی به این دعا داشته باشیم، اگر مقدمات طلبگی را به قرآن وصل کنیم به هدف مطلوب خواهیم رسید.

وی با اشاره به آیه 46 سوره سباء «قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْني‏ وَ فُرادي‏ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا ما بِصاحِبِکُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلاَّ نَذيرٌ لَکُمْ بَيْنَ يَدَيْ عَذابٍ شَديدٍ / بگو: شما را تنها به یک چیز اندرز می دهم ، و آن اینکه: دو نفر دو نفر یا یک نفر یک نفر برای خدا قیام کنید ، سپس بیندیشید این دوست و همنشین شما [ محمّد ] هیچ گونه جنونی ندارد او فقط بیم دهنده شما در برابر عذاب شدید ( الهی ) است!»، اظهار داشت: پبام آیه این است که انسان تا حرکت نکند به جایی نمی رسد بنابراین نخستین گام برای رسیدن به نقطه مطلوب حرکت صحیح است.

حجت الاسلام ربیعی تصریح کرد: برای رسیدن به هدف باید با اخلاص و در مسیر درست حرکت کنیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha