پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جشنواره

حوزه/ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون از برگزاری نخستین جشنواره هنری پیامبر اعظم(ص) خبر داد.

حجت الاسلام صادق صالحی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان  اظهارداشت: نخستین جشنواره هنری پیامبر اعظم(ص) با هدف تکریم ایام هفته وحدت و میلاد پر خیر و سرور  پیامبر اکرم(ص)، گسترش معارف اسلامی و سنت های حسنه پیامبر اکرم(ص) از طریق هنر، رشد و پیشرفت استعداد های هنری شهرستان تیران و کرون برگزار می شود.
وی افزود: فراخوان این جشنواره در حال حاضر اعلام شده و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره هنری می توانند آثار هنری خود را حداکثر تا پایان دی ماه ارسال نمایند که پس از داوری همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی نتایج آن اعلام می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: این جشنواره در رشته های طراحی، نقاشی، سیاه قلم، طراحی پوستر، کاریکاتور برگزار می شود که هنرمندان می توانند آثار خود را در قالب این رشته ها ارائه دهند.
وی با بیان اینکه این جشنواره بر محوریت پیامبر(ص) و مبانی دینی است، تصریح کرد: صلح، دوستی و مهربانی، سخنان و توصیه های پیامبراکرم(ص)، صله رحم ساده ، زندگی ساده و زیبا، مسجد و معنویت و بخش آزاد است.
حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه هر فرد قادر به ارسال حداکثر سه اثر از هر یک از موضوعات جشنواره و همچنین حداکثر سه اثر از میان هر یک از رشته های جشنواره برای شرکت در مسابقه ارسال نماید، گفت: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره آثار خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون واقع در خیابان شهید بهشتی شرقی، کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان تیران و کرون، اداره آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون و دانشگاه آزاد اسلامی تیران تحویل نمایند.
وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت های هنری برای تبلیغ دین ضروری و لازم است که در این راستا تقویت هنرمندان، برگزاری این جشنواره ها و حمایت از آثار تولیدی موثر است و باید در برابر توطئه های دشمنان اقدامات موثری صورت گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با اشاره به مساعدت و همکاری دستگاه های اداری شهرستان گفت: در برگزاری برنامه های هنری از جمله این جشنواره دانشگاه آزاد، اداره آموزش و پرورش و کانون های فرهنگی هنری مساجد همکاری دارند که کانون امام حسن مجتبی(ع) تیران دبیرخانه اجرایی جشنواره پیامبراعظم(ع) است.
وی ادامه داد: طی سال های گذشته برای میلاد پیامبر اکرم(ص) مسابقات خوشنویسی توسط کانون های مساجد شهرستان برگزار شده و امسال برای افزایش ظرفیت های هنری در معرفی پیامبراکرم(ص) این جشنواره در قالب تولیدات هنری برگزار شده است.
حجت الاسلام صالحی افزود: بیش از 50 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان تیران و کرون فعالیت می کنند که تلاش خوبی در راستای فرهنگ سازی و تبلیغ معارف دینی دارند و باید از این ظرفیت ها به خوبی برای فعالیت های فرهنگی و دینی استفاده شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha