چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دکتر سید محمد حسینی

حوزه/ حسینی گفت: گروه های تکفیری بیشترین بهره را از فضای مجازی برده و شبهات مختلفی را در خصوص حقیقت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) مطرح می کنند، در این شرایط روحانیون چاره ای جز ورود جدی به این عرصه برای پاسخگویی به شبهات ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر سید محمد حسینی با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به ضرورت حضور روحانیون در عرصه فضای مجازی، اظهار داشت: با توجه به اینکه شبهات فراوانی در موضوعات دینی از طریق فضای مجازی مطرح می شود، رسالت عظیمی به دوش روحانیون و حوزویان قرار داده شده تا پاسخگوی شبهات باشند.

وی افزود: روحانیون و طلاب باید آموزه های دینی و معنوی را به زبان قابل فهم اقشار مختلف مردم مطرح کنند تا شاهد برطرف شدن شبهات باشیم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: علمای بزرگ گذشته همواره به شبهات به گونه ای داده اند که خود شبهه افکنان نیز نادم گشته اند و به همین دلیل امروز نیز روحانیون با الگو قرار دادن علمای برجسته، در این مسیر قدم بردارند .

وی در ادامه افزود:  آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی از جمله علمای برجسته در زمینه پاسخگویی به شبهات بودند که بر اساس رویکرد خود بسیاری را مجذوب می کردند.

حسینی تاکید کرد: اگرچه برخی افراد شبهات فضای مجازی را نوعی تهدید قلمداد می کنند، اما این شرایط فرصتی را برای روحانیون و حوزه های علمیه فراهم آورده تا با پاسخگویی به شبهات، دیدگاه مکتب اهل بیت(ع) را مطرح و در جهان ترویج دهند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان افزود: این وظیفه زمانی سنگین تر می شود که گروه های تکفیری از جمله داعش بیشترین بهره را از فضای مجازی و اینترنت برده و شبهات مختلفی را در خصوص حقیقت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) مطرح می کنند؛ در این شرایط روحانیون چاره ای جز ورود جدی به عرصه فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات ندارند.

313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha