جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه در دارالقرآن علامه طباطبایی

حوزه/ آیت الله علوی بروجردی بر لزوم ایجاد چرخه تبلیغی و استقرار فضلای حوزوی در شهرهای مختلف از سوی مراجع عظام و ایجاد شبکه علما در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علوی بروجردی امشب در دومین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه، در دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: احیای امر ائمه اطهار(ع) و قرآن کریم با تبلیغ امکان پذیر است.

وی افزود: امام رضا(ع) فرمودند، کسانی که علوم الهی را یاد می گیرند باید به دیگران منتقل کنند و اگر مردم این علوم را مطابق با فرهنگ و کلام خود بفهمند پیرو ما می شوند.

تولیت مسجد اعظم اظهارکرد: اگر کلام شیرین اهل بیت(ع) به مردم برسد مردم از آن تبعیت می کنند، ولی کیفیت این ارسال نیز بسیار مهم است.

این استاد  حوزه با بیان خاطره ای خاطرنشان کرد: جمعی از مبلغان آماده تبلیغ، نزد آیت الله العظمی بروجردی آمدند و ایشان به طلاب فرمودند،  توقع ما این است که عقاید مردم را در اماکنی که وارد می شوید تخریب نکنید، زیرا مردم عقاید خود را بر اساس برهان و استدلال فرانگرفته اند، بلکه همیشه در این مناطق بزرگانی بوده اند که با عمل خود مردم را تربیت کرده اند، حال کاری بر خلاف عمل صالح آن بزرگان انجام ندهید.

آیت الله علوی بروجردی گفت: طلاب همیشه باید به شکلی تبلیغ کنند که ذهنیت مردم نسبت به دین و علما و بزرگان، تغییر نکند، زیرا مردم علما و دین را باور دارند.

وی افزود: امروز در زمینه تبلیغ و استقرار برخی بزرگان در بلاد مشکل داریم؛ امروز در شهرهای مختلف با رحلت علما، جای آنها پر نمی شود؛  جمعیت شهرها چند برابر شده است و نیاز جدی به روحانیون فاضل دارند.

تولیت مسجد اعظم اظهارکرد: بزرگان ما هیچ گاه نگاه خوبی به هجرت نکردند، طلاب  در ماه های رمضان و محرم طلاب همیشه سعی می کردند به تبلیغ برسند.

این استاد  حوزه تصریح کرد: تبلیغ منحصر به طلاب هم نبود و بزرگان حوزه نیز همیشه در سفرهای خود به تبلیغ می پرداختند و سعی داشتند که خلاءهای مختلف را پر کنند.

آیت الله علوی بروجردی گفت: امروز شهرهای ما نیازمند حضور علما و فضلا هستند؛علما و فضلای حوزه باید به شهرهای مختلف بروند تا این پایگاه را حفظ کنند؛ نباید اجازه داد که این خلا در شهرهای ما فراگیر شود.

وی افزود: علما، در گذشته مناطق مختلف را به پایگاه های مکتب اهل بیت(ع) تبدیل می کردند؛ امروزه جمعیت ما بیشتر شده و نیاز ما نیز به حضور طلاب در شهرهای مختلف بیشتر  است.

تولیت مسجد اعظم اظهارکرد: علمای بزرگ گذشته چرخه تبلیغی ایجاد کرده بودند که مبلغان حوزوی را برای پر کردن خلاهای معرفتی و تبلیغی به شهرهای مختلف اعزام می کردند ولی این چرخه امروز کامل نیست.

این استاد حوزه تصریح کرد: امروزه طلاب برای تبلیغ اعزام می شوند، ولی بعضا مورد استقبال واقع  قرار نمی گیرند؛ در برخی اوقات محل هایی برای اسکان نیز ندارند که این مشکلات باید رفع شود؛ در گذشته این طلاب همیشه مورد حمایت بزرگان منطقه بودند، ولی به دلیل اینکه این مناطق تهی شده، این خلا نیز بوجود آمده است.

آیت الله علوی بروجردی گفت: حضور نهادهای تبلیغی به تنهایی کافی نیست و باید مراجع و علما  چرخه را دوباره ایجاد کنند و طلاب را برای تدریس و تبلیغ به شهرهای مختلف اعزام  و مستقر نمایند.

وی افزود: در گذشته زمانی که آیات عظام بروجردی و امام راحل سخنی مطرح می کردند از طریق پایگاه هایی که در شهرهای مختلف بود به مردم می رسید؛ تلاش های رسانه ای کافی نیست، زیرا هیچگاه صداوسیما نمی تواند کار شخصیت های مستقر در بلاد و علمای بلاد را انجام دهد.

تولیت مسجد اعظم اظهارکرد: جوانان ما در مقابل موج هجمه های فرهنگی دشمنان  نیازمند حمایت مراجع و علما هستند؛ در شهرهای مختلف باید فضلا موجهی که اعتبار خود را از مراجع عظام گرفته اند حضور یابند و امور شهر را اداره کنند.

این استاد حوزه تصریح کرد: برخی از فضلایی که در شهرها حضور دارند از برخی جناح ها تبعیت می کنند و به همین دلیل جناح مخالف از این فضلا حمایت و تبعیت نمی کنند و همین دو دستگی برای تبلیغ آن فاضل نیز مشکل ایجاد می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha