جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید جواد حسینی کیا

حوزه/ عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت:خبرگزاری حوزه به عنوان رسانه رسمی حوزه های علمیه به منبعی مورد اطمینان برای مخاطبان خود تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی کیا  امروز جمعه با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه» در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات ضمن تقدیر از فعالیت های رسانه ای حوزه گفت:  خبرگزاری حوزه به عنوان رسانه رسمی حوزه های علمیه به منبعی مورد اطمینان برای  مخاطبان خود تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: خبرگزاری حوزه علاوه بر پوشش اخبار و رویدادهای حوزه های علمیه مطالب دیگری را نیز منتشر می کند که جنبه آموزشی و تحلیلی دارد و این منظر در همه زمان ها بسیار قابل استفاده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور خود به عنوان یک روحانی در یک کمیسیون تخصصی و ظاهرا غیر مرتبط با امور فرهنگی گفت: این تلقی غلط در بین مردم ایجاد شده که  روحانیون تنها در کمیسون فرهنگی فعالیت خواهند داشت و نسبت به جنبه های دیگر زندگی مردم از جمله صنایع، اشتغال و دیگر معضلات منطقه و حوزه انتخابیه بی توجه خواهند بود؛ به همین جهت انگیزه بنده برای حضور در کمیسیون صنایع بسیار زیاد شد تا حد اقل یک روحانی در چنین کمیسیونی حضور یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کیا، افزود: معمولا دوستان طلبه و روحانی اگر نگوییم اطلاعات تخصصی راجع به صنایع و معادن کشور دارند، حداقل باید گفت که ایشان اطلاعات عمومی خوبی در این خصوص دارند و به صورت کلی بی اطلاع نیستند؛ حضور روحانیون در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی از جمله کمیسیون صنایع نه تنها غیر مفید نیست، بلکه حتی ظرفیت جدید را فراهم می کند تا نگاه های دینی در عرصه های مختلف زندگی مردم که قرار است در مجلس شورای اسلامی توصیب شود، ظهور و بروز داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر موارد گفته شده، حضور یک کارشناس دینی در کنار صاحب نظران عرصه صنعت و تجارت کشور در کمیسسیون صنایع مجلس شورای اسلامی منجر به تبادل افکار آراء و اندیشه ها می شود؛ برای مثال در این کمیسیون لوایحی بررسی می شود که بخشی از آنها فرهنگی و برای نمونه می توان به مباحث مربوط به صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری اشاره نمود که حضور کارشناس دینی در این مباحث می تواند بسیار مفید و مثمر ثمر باشد.

313/29

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha