پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله اعرافی نماز جمعه

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور بر لزوم ادامه مسیر نظام اسلامی به رغم آمد و رفت ها در آمریکا تاکید و به رئیس جمهور جدید آمریکا نیزگفت: اگر راه اسلاف خود را بروید فروپاشی شما حتمی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: شناخت جریانات آمریکا به عنوان نماد تمدن مادی و استکباری جهان باید مورد توجه باشد؛ زیرا شناخت دشمن از ضروریات پیمودن درست مسیر حق است.

وی افزود: همه دنیا باید بداند که ایران آزاد، مستقل و مقتدر، سرنوشت و آرمان و ایده های خود را با جناح های داخلی و دعواهای بچه گانه احزاب ودولتمردان آمریکایی گره نزده است؛ ایران کشوری مستقل است که هیچگاه در دعوای داخلی آنها وارد نشده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور اظهارکرد: ما هیچگاه رفت و آمد افراد را در این کشور مهم تلقی نمی کنیم؛ بلکه آمریکا را یک تمدن با سابقه مفتضح در جنایت علیه ملت ها می دانیم.

وی تصریح کرد: ایران و انقلاب اسلامی مدعی و مخالفت گفتمان مادی و تمدن غربی است؛ زیرا فکر می کنیم به رغم شکوه ظاهری این تمدن، با آسیب های جدی در درون خود مواجه است.

آیت الله اعرافی یادآورشد: رهبر بزرگوار و بزرگان و صاحب نظران ما نظر خود را در خصوص عمق این فروپاشی بیان کرده اند؛ مردم آمریکا نیز گاهی این مسایل را بیان می کنند؛ زیرا عمق تمدن غرب دارای آسیب های جدی است.

وی گفت: امروزه آشکارا بیان می کنیم که این تمدن آسیب زده و آفت زده است و در دل خود مشکلات فراوانی دارد؛ گاهی نیز 99 درصد ملت مظلوم آمریکا نیزاین مساله را میدانند، ولی راهی برای نجات از این شرایط پیدا نمی کنند؛ مردم مستضعف آمریکا نیز مظلوم و در چنگال آنها گرفتار هستند و هر از چندگاهی که شعاری از تغییر می بییند به سمت آن می روند؛ این نشان می دهد که مردم آمریکا نیز نیازمند ترحم است که در دستان گرگ ها گرفتار شده اند.

وی یادآورشد: احزاب و حتی کشورهای مختلف به این دو رقیب کمک کردند و خود را آلوده کردند؛ قدرت های پوشالی منطقه و اسراییل و آل سعود بدانند که اگر خود را به آنها وصل کنند به بدجایی وصل کرده اند چون این قدرت پوشالی در حال فروپاشی است؛ هم آمریکا و هم شما در حال فروپاشی هستید، چون ضعیف هستید ودر مقابل اراده ملت ها نمی توانید مقاومت کنید.

دنیا بار دیگر در حوادث اخیر پیش بینی های حکیمانه رهبر ما را حس کرد

عضو شورای عالی حوزه یادآورشد: نکته دیگر آن است دنیا بار دیگر در حوادث اخیر پیش بینی های حکیمانه رهبر ما را حس کرد؛ امروز بوغ های تبلیغاتی دشمن نیز امروز متحیر هستند که چگونه این تحلیل انجام شده است؛ رهبر ما با الهام از معارف الهی بصیرت الهی داشته و عمق مسایل آمریکا و مردم این کشور را می داند.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: سیاست های آمریکا تغییری نکرده است؛ این آقا اگر راست می گوید و می خواهد فریاد مردم خود را جواب بدهد، باید پرونده آمریکا را در فلسطین و بحرین و یمن و سوریه و عراق را تغییر دهد؛ برای ما آمد و رفت افراد مهم نیستند، چون ما یک کشور آزاد و مستقل هستیم و در مقابل آنها کوتاه نمی آییم و عمل شما را می بینیم.

وی گفت: اگر راست می گویید این صحنه های جنایت و کشتار را تغییر دهید و ما بعید می دانیم که شما مرد این میدان باشید، چون اگر این کار را نکنید، همین مسیری را می روید که شوروی و مارکیسیسم رفت و به زباله دان تاریخ پیوست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به رئیس جمهور جدید آمریکا نیز بیان کرد: اگر مظلومان را همچون گذشتگان خود آزار دهید و راه اسلاف خود را بروید باید بدانید که قدرت شما حتما فروخواهد پاشید.

وی گفت: ایران و مقاومت اسلامی و جبهه مستضعفان عالم همچنان رشید و استوار روی پای خود ایستاده اند و در این موج ها خم نخواهند شد و راه خود را ادامه می دهند.

آیت الله اعرافی یادآورشد: اربعین یک حماسه پرشکوه اسلامی، انسانی و الهی و زنده داشت قیام امام حسین(ع) و پشتوانه حرکت مظلومان عالم است؛ تقدیر از مردم و خادمان این مسیر لازم است و امیدواریم این حماسه عظیم امسال نیز با حضور ملت های عالم با نهایت نظم و انظباط و ارزش ها و وحدت اسلامی اجرا خواهند کرد و این شکوه را به تکفیری ها و آل سعود و مستکبران عالم نشان می دهند.

وی اظهارکرد: مساله دیگر ضرورت مبارزه با فساد در کشور است که یک بحث مهم در اقتصاد مقاومتی است؛ فیش های نجومی و اختلاس ها باعث شرمندگی است؛ همه باید با تمام قوا در سدد اصلاح نظام اقتصادی باشیم؛ شایسته نظام ما نیست با این پرونده های زشت روبرو باشد.

آیت الله اعرافی یادآورشد: مردم و مسوولان و قوای سه گانه باید درمقابل این فسادهای اقتصادی در کشور قدعلم کنند؛ فساد ها قابل تحمل نیستند و این ملت به دنبال رفع این مشکل است؛ مسئولان باید به شکل جدی و واقعی به این مشکلات بپردازند.

وی در خطبه های اول نماز جمعه نیز بیان کرد: کمال شکر در آن است که انسان از شکر اسباب نعمت غافل نباشد؛ اینکه انسان به پدر و مادر و استاد و مردمی که به او خدمت می کند، از جمله وظایفی است که در مقام شکر و خدمت باید به جای آورد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: از دیگر سوی نباید صرفا از اسباب تشکر کرد بلکه باید شکر خدا را شکر گذارد و اسباب را نیز شکر کرد و از آنها تقدیر کرد.

وی گفت: انسان باید در مقابل نعمت هایی که از سوی دیگران به او رسیده است شاکر طرف مقابل باشد و هم اینکه بداند که همه چیز از خداست؛ شکر در منطق اسلام دارای دو قانون است؛ نخست اینکه شکر خالق و مخلوق یکدیگر را کامل می کنند؛ شکر مخلوق نیز شکر خداست ولی این فرهنگ، فرهنگ دین مبین است است.

مدیر حوزه های علمیه کشور اظهارکرد: شکر کامل، شکری است که انسان در دل اذعان به نعمت و ارزش منعم باشد و دل، در پیشگاه خدا و خادمان دیگر اذعان داشته باشد و اینکه در زبان جاری شود زیرا زبان شکور نیز یک نعمت است.

وی گفت: نباید خدمت ها یک سویه باشد و انسان تا جایی که می تواند باید به مردم خدمت کند؛ نکته دیگر این است که همه شکرها از آن خداست و شکرهای مخلوقین نیز جلوه ای از شکرگذاری حضرت حق است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha