پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فانی وزیر سابق آموزش و پرورش

حوزه/ وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان این که باید از توانمندی های حوزه های علمیه در شکل گیری و تربیت ایرانی اسلامی دانش آموزان بهره مند شویم گفت:حوزه های علمیه می توانند کمک های قابل توجهی در استقرار سند تحول نظام آموزش و پرورش ایفا کنند.

فانی وزیر سابق آموزش و پرورش با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه»در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به سوالی در خصوص کیفیت همکاری های آموزش و پرورش با حوزه های علمیه اظهار داشت: سال ها است که این دو ارگان با هم همکاری دارند و یکی از روحانیون و فضلای حوزه علمیه قم به عنوان مشاور وزیر در رابطه با حوزه های علمیه فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه  همکاری خوبی بین حوزه و آموزش و پرورش برقرار است گفت: اعتقاد داریم باید از توانمندی های حوزه های علمیه در شکل گیری و تربیت ایرانی اسلامی دانش آموزان بهره مند شویم.

وزیر سابق آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که با چه راه کاری می توان از توانمندی های حوزه های علمیه در عرصه آموزش و پرورش استفاده کرد؟ اظهار کرد: در دورانی که در وزارتخانه مشغولی فعالیت بودم پیشنهادی آماده شد که در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت؛ که این همکاری در قالب همکاری دفتری تحت عنوان با نام دفتر همکاری های حوزه و آموزش و پرورش شکل گیرد؛ امید داریم که شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را تصویب کند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم شاهد افزایش همکاری ها بین آموزش و پرورش به خصوص در اجرای سند چشم انداز، که جزو راهبردهای اصلی آموزش و پرورش است باشیم.

دکتر فانی تاکید کرد: قطعا حوزه های علمیه می تواند کمک های قابل توجهی در استقرار سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور ایفا کنند.

313/29

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha