جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور

حوزه/ ئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: حاصل این انتخاب هر چه بود یک نتیجه قطعی داشت و آن اعلام شکست اخلاقی نظام سیاسی آمریکا بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»مستقر در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تهران دکتر مصطفی نهاوندیان امشب  در مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به شفافیت و صداقت که به عنوان شعار این نمایشگاه انتخاب شده بود اظهار داشت: صداقت یک مفهوم اخلاقی و البته یکی از چالش های جدی جامعه امروز ما است.

وی با بیان اینکه نور انداختن در واقعیتی و تاریک کردن واقعیتی دیگر ، صداقت نیست گفت: متاسفانه عده ای با این شیوه اعتماد عمومی را خدشه دار می کنند و اگر هر کسی گوشه ای از صداقت حقیقی را خدشه دار کند چیزی از اعتماد عمومی باقی نخواهند ماند،‌از این رو باید معیارهای اخلاقی را در گزارش گری و تحلیل وقایع رعایت کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: حاصل این انتخاب هر چه بود یک نتیجه قطعی داشت و آن اعلام شکست اخلاقی نظام سیاسی آمریکا بود.

وی اضافه کرد: ما در داخل ایران باید به دنیا نشان دهیم که در فضای مطبوعات کشور هم آزادی هست و هم رعایت اخلاق که دقیقا کنار هم قرار گرفتن این دو مقوله منجر به رشد و پیشرفت جامعه خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ما حتی با انگیزه های دینی نیز حق نداریم دیگران را متهم کنیم بدون اینکه به آنها اجازه تدوین مواضع را بدهیم؛ اگر کسی در جناح مقابل ما هم باشد حق نداریم چنین کاری کنیم؛ چرا که خلاف عقل و اعتدال عمل کرده ایم.

دکتر نهاوندیان با تاکید بر اینکه حیات مطبوعات یک کشور جدایی از حیات آن جامعه نیست اظهار کرد: اگر مشکل امروز کشور اقتصاد است، مطبوعات باید در این زمینه تلاش  کنند تا رشد اقتصادی حاصل شده و شکوفایی در این زمینه حاصل شود؛ شکوفایی اقتصادی با کاشتن بذر امید حاصل خواهد شد نه بد نمایی و سیاه نمایی؛ متاسفانه برخی اینگونه رفتار می کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به هر سه وریز پیشنهادی رئیس جمهور در جلسه اخیر مجلس گفت: امروز باید بر نقاط مشترک تاکید کرد و همچنین همگرایی اخیر مجلس و دولت باید در  دیگر بخش های جامعه نیز ظهور و بروز کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه اهالی فرهنگ و رسانه بزرگترین نقش را در ایجاد همگرایی در جامعه و امید دادن به مردم دارندگفت: وظیفه دولت حراست از آزادی بیان مطبوعات است و وظیفه رسانه های نیز این است که با استفاده از این فضای آزادی بیان کمک گنند تا جامعه رو به یپشرفت حرکت کرده و دولت در اجرای برنامه هایش موفق تر شود.

 

313/29

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha