سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی

حوزه/ رحیم‌پور ازغدی گفت : انقلاب اسلامی ایران بسیاری از تحولات در جهان را تغییر داده است و حتی انتخابات آمریکا نیز غیرمستقیم تحت امواج انقلاب اسلامی قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی در نشست ویژه طلاب و خانواده‌های جامعه المصطفی با بیان اینکه مهاجرت برای خدا و در راه حق ،جهاد کبیر است، گفت: شما طلاب جامعه المصطفی به جهادی فرهنگی و علمی دست زده و از سرزمین‌های خود هجرت کرده‌اید که مصداق جهاد کبیر است.

وی بیان کرد: درست است که جدا شدن از سرزمین مادری و خانواده و هجرت به سرزمینی دیگر با فرهنگی متفاوت، کار راحتی نیست ولی بدانید ارزش مهاجرت در راه حق به همین سختی‌ها و مشکلات است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه شما مهاجر الی الله هستید چراکه برای علم مهاجرت کرده‌اید گفت: برای اینکه به ارزش کار خود پی ببرید خود را جای کسانی بگذارید که رسول خدا(ص) به آنها مأموریت داد تا در نقاط دور دست به تعلیم و تبلیغ بپردازند و رسولان فرهنگی پیامبر بودند و با مشکلات بسیاری رو به رو شده و گاهی در این مسیر کشته می‌شدند.

وی ابراز داشت: بسیاری از اجداد ما می‌خواستند دست به جهاد علمی بزنند ولی امروز ما در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم که پس از دوران سکوت و انحطاط، فضا باز شده و دین اسلام مخاطبان فراوانی پیدا کرده است.

رحیم‌پور ازغدی عنوان کرد: به برکت رسانه‌های امروزی، هیچ دوره‌ای مانند امروز، شیعه و اسلام شنونده و مخاطب نداشته است.

وی با بیان اینکه امروز اسلام مسئله اول جهان شده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران منشأ و آغازگر نهضت‌های اسلامی منطقه بوده است و بسیاری از نهضت‌های منطقه و جهان از این انقلاب تقلید می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: زمانی فقط در ایران پرچم آمریکا آتش کشیده می‌شد ولی امروز در تمامی دنیا این پرچم را آتش می‌زنند و حتی دیروز در خود آمریکا پرچم کشورشان را آتش زدند.

وی با اشاره به اینکه اسلام مرکز سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده قرن آینده است گفت: امروز در همه جای دنیا صحبت از اسلام چه مثبت و چه منفی است و باقی مسلمانان نیز از پیروان اهل‌بیت(ع) یاد گرفته و سیاسی شده‌اند.

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: حتی وهابیت که شعار بزرگش تفکیک دین از سیاست است، انقلابی شده و دقیقاً ادبیات نیروهای انقلابی شیعه را تکرار می‌کند و آنها نیز مجاهد و شهادت طلب شده و ادای آن را درمی‌آورند.

وی گفت: 40 سال پیش اصلاً خبری از اسلام نبود و پیش‌بینی می‌کردند که تا 40 سال آینده اصلاً متدینی باقی نمی‌ماند، ولی امروز علناً بنیان دین در تمام جهان چه اسلامی و غیر اسلامی موج می‌زند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بسیاری از تحولات در جهان را تغییر داده است و حتی انتخابات آمریکا نیز غیرمستقیم تحت امواج انقلاب اسلامی قرار گرفته است و اگر انقلاب نبود وضعیت انتخابات آمریکا به این صورت پیش نمی‌رفت.

وی با اشاره به اینکه کار شما در این شرایط کنونی بسیار سخت و تاریخی است گفت: جهان در یک پیچ تاریخی قرار دارد و ما در مرکز این پیچ وارد کارهای علمی شده‌ایم و تمام فعالیت‌های ما ضبط‌شده و تأثیر بسیاری بر جهان خواهد گذاشت.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: پیچ‌های تاریخی مقاطعی هستند که کوچک‌ترین فعالیت‌ها بازتاب داشته و دیده می‌شود مانند صدر اسلام که یک پیچ تاریخی بود و شاهدیم که تصمیمات و گفته‌های یک صحابه، یک مذهب جدید را شکل می‌داد.

وی گفت: امروز جمعیت مسلمانان بسیار گسترده شده است و در بین مسلمانان نیز شیعیان بیشترین رشد را دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: رسانه‌های کنونی باعث شده که ارتباطات دو طرفه باشد و هرجا که بحث علمی باشد به نفع ما است چراکه مکتب شیعه در بیان مذاهب بیشتری حرف را برای گفتن دارد.

وی تبلیغ عملی را مورد تأکید قرار داد و گفت: مکتب شیعه مکتب عمل است نه مکتب احمق‌هایی مانند خوارج که به کوچک‌ترین بهانه‌ای انسان را کافر می‌خوانند و نه مکتب انسان‌های تنبل، بلکه مکتب شیعه به عمل اهمیت می‌دهد.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه بسیاری از غیر مسلمانان با خواندن قرآن ، مسلمان شده‌اند، گفت: شما اگر قرآن را به هر زبانی ترجمه کنید غیرمسلمانان با خواندن آن مسلمانان شده و طرفداران اسلام بیشتر می‌شود.

وی ابراز داشت: خدمت به خلق مهم‌ترین دعوت عملی برای دعوت برای خدا است چراکه دیگران با رفتار و اعمال شما جذب دین اسلام خواهند شد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مبلغان علوم دینی در تبلیغ باید اختلافات را کنار بگذارند چراکه مردم به دنبال کسانی نمی‌روند که خودشان با هم مشکل دارند.

وی بیان کرد: اگر مردم احساس کنند که فعالیت مبلغ برای خدا است نه خودش، می‌خواهد به مردم خدمت کند نه خودش، مشکل مردم را می‌خواهد حل کند نه مشکل خودش و به آنچه می‌گوید عمل می‌کند، جذب او می‌شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه کسانی که می‌خواهند مردم را رهبری کنند باید مخلص، با خدا و مردم باشند و از خیلی چیزها بگذرند، گفت: امام خمینی(ره) حرف‌های خیلی تازه‌ای نزد بلکه کار تازه‌ای کرد.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) قبل از اینکه به دیگران چیزی بگوید اول خود عمل می‌کرد؛ به خاطر این رفتارهای امام بود که جوانانی که حتی امام را ندیده بودند به حرف او به جبهه رفته و شهید شدند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه ما نباید اختلاف داشته باشیم، بلکه باید در کنار هم فعالیت کنیم گفت: ما باید همکاری عقلانی داشته و به درستی تقسیم کار کنیم و هر کدام در هر حوزه‌ای که قوی‌تر هستیم عاقلانه و عادلانه فعالیت کرده و با اخلاص کار را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه باید عقلانی رفتار کرده و شرایط زمان و مکان را بشناسیم، افزود: شرایط هر شهری با شهر دیگر فرق دارد؛ اگر چیزی در ایران نشانه انقلاب باشد ممکن است در شهر دیگری معنای دیگری داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه برای تبلیغ دین و ادای وظیفه، نباید منتظر کمک باشیم، گفت: گاهی برخی افراد در گوشه‌ای به‌تنهایی آثاری را تولید می‌کنند که تشکیلاتی بزرگ نمی‌تواند این اندازه خروجی داشته باشد.

وی بیان کرد: تشیع انگلیسی، تشیعی است که انگلیسی‌ها آن را حمایت و تقویت می‌کنند و به این معنای دین و مذهبی است که از ادبیات دین برای فریب مردم استفاده می‌کند؛کسانی که در روز عاشورا امام حسین(ع) را دعوت کردند، ولی او را تنها گذاشتند شیعه انگلیسی بودند.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha