سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
محمدعلی زارع

حوزه / همزمان با آغاز فعالیت های موکب مسجد مقدس جمکران ، ده ها برنامه فرهنگی، تربیتی و اخلاقی ویژه کودکان در مسیر پیاده روی اربعین برنامه ریزی شده که یک هفته به انجام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری«حوزه» محمدعلی زارع در گفت وگویی اظهارداشت: راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین حسینی با حضور کودکان به همراه والدین خود فرصتی ارزشمند و طلایی است که باید مغتنم شمرد.

وی افزود: مخاطب اصلی فعالیت های مرکز فرهنگی گل نرگس مستقر در موکب مع امام منصور کودکان هستند با هر ملیتی که هستند.

زراع ادامه داد: امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مطلق به یک ملت و ملیت نیست بلکه برای همه جهانیان است و رویکرد فعالیت های این مرکز نیز همگان است.

مدیر مرکز فرهنگی گل نرگس با بیان اینکه 40هزار بسته فرهنگی را ویژه کودکان آماده کرده ایم، اظهارداشت: با توجه به اینکه امکان توقف برای کودکان و خانواده های آنها وجود ندارد لذا سعی در کند شدن سرعت حرکت آنان نداریم لذا با اهدای بسته ای فرهنگی به کودکان علاوه بر ایجاد شعور و هیجان، وقفه ای در حرکت آنان ایجاد نخواهیم کرد.

زارع ادامه ادامه داد: بیش از 10 هزار بادکنک به رنگ مشکلی، سبز و بنفش تهیه کرده ایم که منقش به نشان مسجد مقدس جمکران می باشد که به زبان عربی بر روی آن نقش بسته است.

وی افزود: بادکنک به عنوان یکی از بین المللی وسیله بازی کودکان است که همه کودکان با آن آشنا هستند لذا وقتی نام و نشان مسجد مقدس جمکران در آن نقش بسته باشد کودکان از پایین ترین سن با آن آشنا می شوند و این یک نمونه از کارهای فرهنگی این مرکز فرهنگی ویژه کودکان در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا می باشد.

مدیر مرکز فرهنگی گل نرگس بیان داشت: تهیه 5 هزار هدیه دست ساز خادمان مرکز فرهنگی گل نرگس فعالیت دیگر برنامه های فرهنگی این مرکز می باشد که در آن پارچه سبز رنگ متبرک مسجد مقدس جمکران، توپ و یک روبان مشکی است که ویژه کودکان نشسته در کالسکه است که در طول مسیر با آن بازی می کنند.

زارع ادامه داد: تهیه 10 هزار بسته شکلات با نشان مسجد مقدس جمکران و 2 هزار پرچم کوچک به منظور هدیه به کودکان که منقش به نشان مسجدمقدس جمکران می باشد.

وی اظهارداشت: تهیه 3 هزار چفیه کودکانه به رنگ لاجوردی که برگرفته از رنگ گنبد مسجد مقدس جمکران می باشد به منظور هدیه به کودکان در نظر گرفته شده است.

این کارشناس امور تربیتی کودکان گفت: به منظور ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در برنامه ای مدوّن اقدام به توزیع هدایایی میان دختر بچه های محجبه خواهیم کرد که علاوه بر تشویق این کودکان نسبت به فرهنگ سازی و فرهنگ سازی این مهم گام موثری در این مسیر برداریم.

وی افزود: در مدت زمانی که کودکان در خیمه مرکز فرهنگی گل نرگس مسجد مقدس جمکران حضور دارند در ابتکاری خلاقانه؛ زیارت آل یاسین را مقطع کرده ایم و 300 برگ با خطی درشت را با رنگ های متنوع در اختیار خانواده ها قرار می دهیم که در مدت زمانی که کودکانشان در خمیه گل نرگس هستند، والدین زیارت آل یاسین را قرائت کنند.

زارع در پایان گفت وگوی خود خاطرنشان کرد: با توجه که این موکب برپایی سومین سال خود را تجربه می کند، بسیاری از کودکانی که در موکب های همجوار موکب مسجد در سالهای گذشته بوده اند، همزمان با استقرار و برپایی موکب مع امام منصور برای دریافت هدایا و بسته های فرهنگی و تجدید خاطرات به موکب مراجعه کرده اند، این نشان از اثر بخش بودن فعالیت ها و خدمات این مرکز در طول برپایی ایام اربعین داشته است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha