جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شبکه های ماهواره

حوزه/ مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز با هشدار در خصوص برنامه های ماهواره ها گفت: تخریب بنیان خانواده از اهداف اصلی ماهواره ها است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز و به منظور آشنایی طلاب این حوزه علمیه با آسیب های ماهواره و شبکه های موجود، امروز نشست بصیرتی و آسیب شناسی ماهواره و شبکه های موجود با حضور اساتید و حوزویان این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام قاسم الهی صدر شیرازی مدیر مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز در این نشست بصیرتی به اهداف ماهواره بر اساس روایات و احادیث اشاره کرد و گفت: دعوت به نفاق و فسق، دعوت به کارهای پست، تشویق به نگاه کردن حرام و خیانت کردن از اهداف ماهواره می باشد.

وی اظهار داشت: امروزه متاسفانه شاهد آسیب های فردی از قبیل مشکلات روحی و روانی ، متأثر از فیلم‌های مبتذل و خشن در زندگی برخی از خانواده هستیم که اگر به دنبال سرمنشا آن بگردیم به وجود ماهواره در خانه ختم می شود.

استاد حوزه شیراز به یکی از آسیب های اجتماعی ماهواره اشاره کرد و گفت: ترویج مد گرایی و ارائه مدهای آرایشی و پوشش زننده می باشد که در این رابطه امام صادق(ع) در کتاب علل شرایع می فرماید که، خداوند بزرگ به پیامبری از پیامبرانش وحی نمود که به مؤمنین بگو که لباس دشمنان مرا نپوشید، غذای آنان را نخورید و از راه آنان نروید و آنان را الگوی خود قرار ندهید، که در این صورت از دشمنان من محسوب می‌شوید، همان طور که آنان دشمنان من هستند.

حجت الاسلام الهی صدر شیرازی گفت: وجود ماهواره و پخش این برنامه ها موجب از بین رفتن فرهنگ مردم ما می شود و خانواده ها از رسومات و آداب اسلامی دور می شوند.

مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز بیان کرد: بعضی ها می گویند که شبکه های ماهواره دارای مسائل علمی بسیار خوبی می باشند، گول این مسئله را نخوریم و لذا باید از هیچ برنامه ای غافل نباشیم و این را بدانیم که قطعا اکثر این شبکه ها اهدافی جز تخریب و تباهی خانواده ها و اعضای آن به خصوص جوانان ندارند.

وی ادامه داد: اگر به دنبال تاثیرات سوء این قضیه برویم می بینیم که این شبکه های به اصطلاح علمی در تضعیف عقاید مردم تلاش می کنند و در نهایت نسل جوان ما را به ابتذال خواهند کشاند.

شایان ذکر است، در پایان این نشست بصیرتی و آسیب شناسی، طلاب حاضر با تاثیرات ماهواره بر جوانان اعم از اعتقادی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی آشنا شدند و در ادامه اساتید حاضر در جلسه پرسش و پاسخ با محوریت این موضوع ایفای نقش کردند.

انتهای پیام 313/44

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha