شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معلم محجبه یادداشت هولناکی دریافت کرد

حوزه/ درحالی که تنها پس از ۴ روز از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بیش از ۲۰۰ حمله و هتک حرمت علیه اقلیت‌ها و مسلمانان در این کشور رخ داده، یک معلم محجبه یادداشت اهانت آمیز هولناکی دریافت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از واشنگتن پست، یک معلم محجبه در دبیرستانی در ایالت جورجیای آمریکا گفت که فرد ناشناسی یادداشت هولناکی برای او گذاشته است که در آن نوشته شده که دیگر حق پوشیدن حجاب را ندارد.

در این یادداشت هولناک همچنین نوشته شده که روسری را به دور گلویت بپیچ و خودت را با آن دار بزن!

ماریا تلی، معلم دبیرستان داکولا در شهرستان گوینت در خارج از آتلانتا تصویر این یادداشت مخوف را در شبکه‌های اجتماعی گذاشته و نوشت: به عنوان یک مسلمان روسری برای من یک تکلیف مذهبی است. من این تصویر را به اشتراک می گذارم تا درباره واقعیت و جو کنونی جامعه امروز آمریکا آگاهی سازی انجام دهم و بگویم که گسترش نفرت کشور آمریکا را مقتدر نخواهد ساخت.

تلی درباره نفوذ سخنان ترامپ روی دانش آموزان گفت: من احساس می‌کنم که او باعث شده دانش آموزان با خیال راحت سخنان نژادپرستانه و تبعیض آمیز به زبان بیاورند.

او پس از دریافت این یادداشت به دانش آموزانش گفت که با کمال میل حاضر است با آن‌ها درباره دلیل پوشیدن حجاب صحبت کند و معتقد است که اختلافات میان جامعه را باید با صلح و مدارا برطرف ساخت.

تنش‌ها پس از انتخاب ترامپ ادامه دارند

این اتفاق در پی دیگر حوادث هتک حرمت و توهین به مردم اقلیت‌ها در نقاط مختلف آمریکا، پس از پیروزی ترامپ در انتخابات رخ داد. این حوادث درحالی رخ می‌دهند که هنوز با گذشت 4 روز از  انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، راهپیمایی‌های ضدترامپ در شهرهای مختلف این کشور ادامه دارند. طبق آخرین اخبار شب گذشته نزدیک به 100 راهپیمایی ضدترامپ در لوس آنجلس به حرکت درآمدند.

اسلام هراسی و هتک حرمت اقلیت‌ها در آمریکا

به گفته مرکز حقوقی فقر درجنوب آمریکا، از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات، بیش از 200 حادثه آزار و اذیت، هتک حرمت و ارعاب در مناطق مختلف آمریکا، علیه سیاه‌پوستان، مهاجران و مسلمانان رخ داده‌اند. بسیاری از حملات شامل تخریب اموال عمومی و بعضی از آن‌ها نیز حملات مستقیم به افراد حقیقی بوده‌اند. برای مثال در ایالت اوهایو یک زن مسلمان به همراه کودکان و والدین سالمندش توسط یک آمریکایی در پشت چراغ راهنمایی تهدید شدند. همچنین به گفته دانشجویان اقلیت در مدرسه فناوری یورک کانتی، آزار و اذیت نژادپرستان در یک ماهه اخیر به شدت زیاد بوده، که پس از پیروزی ترامپ بدتر نیز شده است.

دانشجویان نژادپرست در میشیگان نیز ویدئویی منتشر کرده‌اند و خواستار ساختن دیوار در مرزهای آمریکا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha