شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اراکی - آیت الله العظمی حکیم

حوزه / دبیر‌‌کل مجمع جهانی تقریب با حضرت آیت الله سید "محمد سعید حکیم" از مراجع نجف اشرف دیدار و گفتگو کرد.

 سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، آیت الله "محسن اراکی" دبیر‌‌کل مجمع جهانی تقریب که در نجف اشرف به سر می‌برد با حضرت آیت الله سید "محمد سعید حکیم" از مراجع نجف اشرف دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حضرت آیت الله حکیم با اشاره به حضور کاروان تقریب متشکل از علمای شیعه و سنی در راهپیمایی اربعین، این کار را یک حرکت ارزنده و ارزشمند تقریبی برشمرده و ضمن تقدیر از این کار، اظهار داشتند: موضوع راهپیمایی اربعین شبیه معجزه است.

ایشان در ادامه با تأکید بر اینکه علما و خطبای شیعه نباید گفتاری توهین‌آمیز نسبت به دیگر مذاهب اسلامی داشته باشند، گفتند: از جمله مواردی که در این زمینه پیگیری کردیم مربوط به خطبای عتبات در کربلا بود؛ به آنها گفتیم که این سخنرانان از سخنانی که موجب تفرقه و برانگیخته شدن احساسات پیروان دیگر مذاهب اسلامی می‌شود پرهیز کنند که در نتیجه این توصیه برخی از خطبای عتبات از سخنرانی منع شدند  و بعد از آن به بنده مراجعه کردند که گفتم این توصیه را من کرده‌ام.

آیت الله حکیم با بیان اینکه یکی از نیازمندی‌های ما در جامعه اسلامی حفظ وحدت و یکپارچگی میان امت اسلامی است، اظهار داشتند: باید از  هرگونه رفتارهای تفرقه انگیز بین مسلمین و بویژه شیعیان پرهیز کرد.

ایشان با اشاره به اینکه نباید از هیچ تلاشی برای ایجاد الفت و وحدت میان شیعیان فروگذار کرد، خطاب به آیت‌الله‌اراکی گفتند: شما شایستگی لازم برای این مسئولیت مهم را دارید و خواهشمندم در این راستا نیز سهیم باشید.

آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از حضور کاروان تقریب متشکل از علمای شیعه و سنی در راهپیمایی اربعین ارائه کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha