پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبک زندگی اسلامی

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز فرهنگ و سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی هر روز گسترش می یابد، گفت: متولیان دینی و فرهنگی و طلاب و روحانیان باید سبک زندگی اسلامی را به جامعه معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، امروز در نشست گفتمان با موضوع سبک زندگی که در حوزه علمیه ساری برگزار شد با اشاره به سخنان مهم رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص سبک زندگی اسلامی گفت: اصلاح سبک زندگی جامعه را به سوی سعادت و کمال حقیقی رهنمون خواهد کرد.

وی با بیان این که متأسفانه امروز فرهنگ و سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی هر روز گسترش می یابد، افزود: متولیان دینی و فرهنگی و طلاب و روحانیان باید سبک زندگی اسلامی را به جامعه معرفی کنند.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه جامعه امروز شناختی نسبت به سبک زندگی اسلامی ندارند، افزود: برخی ها در جامعه سبک زندگی اسلامی را شیوه ای بی روح و بی نشاط می دانند.

وی با بیان این که سبک زندگی اسلامی سرشار از نشاط و شادی است، خاطرنشان کرد: دستگاه های دینی و حتی باید جامعه امروز به ویژه نسل جوان را با شیوه سبک زندگی که مورد نظر دین مبین اسلام آشنا کنند.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که دشمنان اسلام با متحجر و بی روح جلوه دادن سبک زندگی اسلام تلاش می کنند که الگوی غربی را جایگزین زندگی اسلامی کنند، تصریح کرد: باید با ارائه مناسب شیوه زندگی اسلامی مانع از تحقق این هدف شوم دشمن شد.

وی با بیان این که سبک زندگی اسلامی ایرانی مقدمه‌ای برای تمدن سازی نوین اسلامی است، خاطرنشان کرد: تحقق عملی این نوع شیوه زندگی می تواند زمینه ساز پیشرفت و توسعه فرهنگ ناب و متمدن اسلامی ایرانی را در جهان فراهم کند.

حجت الاسلام میرعمادی، عامل بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه را نبود سلوک و شیوه زندگی و تمدن سازی دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید فرهنگ سبک زندگی اسلامی در بخش های مختلف جامعه نهادینه شود.

وی با بیان این که سبک و شیوه زندگی خانواده ها باید برگرفته از اصول و مبانی دینی یک جامعه باشد، تصریح کرد: در جامعه اسلامی باید شیوه زندگی نیز بر مبانی اصول اسلامی طراحی شود.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که سبک زندگی، نوع دیدگاه و باورهای اصیل و اعتقادات مردم را نشان می دهد، گفت: متأسفانه دشمنان در چند سال اخیر همه توان خود را برای تغییر شیوه زندگی در جامعه به کار گرفتند. 

وی، پیروی از سبک زندگی اسلامی و تحقق عملی آن در جامعه را آغازی برای اجرای اصول و آرمان های ارزشمند دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: تنها راه تحقق این مسأله بسیار مهم تبعیت از احکام و فرهنگ دینی و پرهیز از الگوهای غربی سبک زندگی است.

حجت الاسلام میرعمادی، رواج فرهنگ غلط و بی ریشه غربی را  مانع بزرگی در برابر ترویج ارزش های ناب دینی در جامعه دانست و تصریح کرد: فرهنگ غرب به هیچ عنوان برای جامعه اسلامی پیشرفت و سعادت نخواهد آورد، بلکه در نهایت برای جامعه ما عقب ماندگی را حاصل خواهد کرد.

وی با بیان این که ارزش ها و فرهنگ غربی با هنجارها و اعتقادات دینی ملت ایران اسلامی در تضاد هستند، ابراز داشت: سبک زندگی غربی مانع بزرگی برای تحقق پیشرفت و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha