پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مسعود سرافراز

حوزه/ روحانیون از فرصت عظیم همایش میلیونی اربعین حسینی غفلت نکنند و درس های عاشورا همچون آزادگی و ظلم ستیزی را به زبان ساده و قابل فهم برای مردم دنیا تبیین نمایند.

حجت الاسلام مسعود سرافراز در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان در رابطه با نقش روحانیون و مبلغین حاضر در همایش پیاده روی اربعین حسینی، گفت: حرکت اربعین یک سنت دیرینه و ارزشمند بوده و امروز به برک انقلاب اسلامی به یک حرکت جهانی تبدیل شده، به گونه ای که از سراسر دنیا مسلمان و غیر مسلمان در این همایش عظیم حضور می یابند.

وی در ادامه افزود: امروز مشاهده می کنیم که نماینده مجلس چین در این همایش حضور می یابد و زمانی که از وی می پرسند شما که مسلمان نیستید چرا در این مراسم حضور می یابید؟ پاسخ می دهد:«مگر از حسین بن علی هم مردتر در دنیا وجود دارد؟» لذا از آن جهت که امام حسین علیه السلام مردانگی را به مردم دنیا نشان دادند، امروز امثال اینگونه افراد خود به همراه همسر و خانواده شان در مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حضور می یابند.

حجت الاسلام سرافراز در رابطه با نقش روحانیت و طلاب در پیاده روی اربعین بیان کرد: روحانیون نباید از این فرصت عظیم غفلت کنند، لذا باید خود را مهیا کرده  و از این همایش برای تبلیغ و نشر معارف الهی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: این راهپیمایی را نباید یک حرکت سیاسی صرف تلقی کرد اگرچه که با سیاست نیز تلفیق شده است لکن این پیاده روی یک حرکت خودجوش مردمی و بر گرفته از فطرت پاک مردم و تاثیر خون اباعبدالله(ع) و مکتب عمیق عاشورا است.

حجت الاسلام سرافراز به طلاب و روحانیون توصیه کرد: روحانیون باید درس های حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همچون ظلم ستیزی، آزادگی، عدالت و راستی که برای سعادت بشریت راهگشا هستند را برای مردم تبیین کنند و آنچه مهم تر است، این که روحانیت باید این مفاهیم را به زبان ساده و قابل فهم برای مردم دنیا تبیین کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه بشریت در یک جهالت و سرگردانی به سر می برد تصریح کرد: همان طور که در زیارت اربعین آمده: حسین بن علی بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وَ حِیرَهِ الضَّلالَه یعنی خون جگر اش را داد، خون گلوی خود را داد، خون سر خود را داد ، خون آن بچه شیرخواره را داد تا مردم را از گمراهی و جهالت نجات دهد پس بر طلاب نیز لازم است که با تبیین این معارف مردم را از نادانی و سرگردانی نجات دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که امروز سیاستمداران استکباری تمام توان خود را بکار می برند تا این پیام ها به گوش مردم جهان نرسد، لذا این حرکت فرصت بسیار خوبی برای ابلاغ و انتقال پیام دین مبین اسلام به سراسر دنیا می باشد.

حجت الاسلام سرافراز در پایان گفت: امروز بیش از بیست میلیون زائر به برکت مدیریت شیعی و اتحاد با صحت و سلامت در این همایش حضور می یابند و به مبدا خویش باز می گردند و این در حالی است که آل سعود توان و صلاحیت اداره مراسم حج را ندارد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha