جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدیه و لباسهای سخنگو

حوزه /کتاب "مهدیه ولباس های سخنگو"اولین کتاب داستانی پیرامون چرایی حجاب ویژه دختربچه ها با همکاری جبهه فرهنگی خودجوش محجبه ها وتوسط انتشارات سمیع منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آقای وحید جهان تیغ گفت: اين کتاب با زبان داستانی و با استدلال منطقی، لزوم داشتن حجاب را برای کودکان تعریف می کند و تصاویر زیبایی کتاب، به دختربچه ها برای فهم درست از حجاب کمک می کند.

وی درخصوص  چگونگی  راه اندازی این مرکز فرهنگی افزود: در سال 1379 که دبیرستانی بودیم، همیشه دغدغه کار فرهنگی داشتیم، البته بیشتر در زمینه کارهای دفاع مقدس فعالیت می کردیم و بعد متوجه خلا فرهنگی «نگاه نو به عرفان» در جامعه شدیم، جزوه ای با عنوان «نگاهی نو به عرفان» از منظر شهید آوینی تحت عنوان ما را به کجا بردند، منتشر کردیم. در ادامه این فعالیت ها به تدوین کتابی با موضوع «نگاهی نو به تلویزیون» از منظر شهید آوینی در خصوص اهمیت تلویزیون ورادیو در عرصه تبلیغ پرداختیم.

وحید جهان تیغ در ادامه یادآور شد: بررسی اولویت های جبهه فرهنگی از دیگر فعالیت های ما درادامه این حرکت فرهنگی بود و در نهایت به این نتیجه رسیدیم با توجه به اینکه «حجاب و عفاف» متولی دارد، اما آن طوری که لازم است به آن پرداخته نشده، لذا مقاله ای با عنوان« تنها دختران ما مقصر نیستند» تهیه کردیم و در یکی از رسانه های خبری منتشر شد.

در یک آسیب شناسی که چرا دختران جامعه ما نسبت به حجاب و رفتن به مسجد بی تفاوت هستند و یا چرا آموزش و پرورش نسبت به این موضوع توجه جدی ندارد با همفکری دوستان گروه به این نتیجه رسیدیم مناسب ترین زمان برای نهادینه کردن حجاب در میان دختران ، دوران خردسالی است. زیرا این امر مورد تاکید بزرگان و عالمان  دین ماست و بیشترین هجمه تهاجم فرهنگی هم از سوی دشمن  متوجه دختران خردسال است که با امثال عروسک های بازی و فیلم ها و لباس های نامناسب غربی ، فرزندان ما را تهدید می کنند و باید دراین زمینه خیلی مراقب بود.

وی گفت:حدود دو سال است با انتشار کتابی با عنوان «مهدیه و لباس های سخنگو» اولین کتاب داستانی پیرامون چرایی حجاب، ویژه دختر بچه ها را با همکاری جبهه فرهنگی خودجوش توسط انتشارات «سیمع» منتشر می کنیم و در میان خانواده ها توزیع می شود.

وحید جهان تیغ گفت: تیم طراحی ما از طلاب و دانشجویانی هستند و هم اکنون نیز مقنعه ای زیبا و جذاب را طراحی نموده اند که قصد داریم در قالب تیراژ 50 هزار آن را آماده و به صورت رایگان در میان دختران 8تا12 سال توزیع کنیم.

البته تمام فعالیت این جبهه فرهنگی، با هزینه شخصی همکاران انجام می شود و از همین جا تقاضا می کنیم عزیزانی که می توانند ما را پشتیبانی فکری و مالی نمایند به این حرکت فرهنگی کمک کرده تا در عمل با تهاجم فرهنگی علیه خردسالانمان اقدامی موثر انجام دهیم.

علاقه مندان به تهیه کتاب «مهدیه و لباسهای سخنگو» می توانند با تلفن ۰۹۱۲۵۲۱۸۵۷۰ از ساعت ۱۰صبح الی۱۲ تماس حاصل فرمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha