چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بین الحرمین - کربلا

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به جایگاه مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در جامعه تاکید کرد: مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) نقش به سزایی در تبیین وقایع کربلا و سایر مناسبت‌های مذهبی دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام علی خادمی در دوازدهمین کارگاه آموزش مداحی در بجنورد، مداحان را مرزبانان دین خواند و گفت: توجه به مداحی و قرار گرفتن موضوعات آن در مسیر دینی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که ما نیز در راستای آن با برگزاری این گونه کارگاه‌ها سعی در تربیت و آموزش مداحان داریم.

وی با بیان اینکه مداحان زیادی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: این سازمان مداحان قوی را شناسایی و در مناسبت‌های خاص از آنها استفاده می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، شناسایی، تقویت و استفاده از مداحان برتر را از مهم‌ترین ضروریات برگزاری این دوره‌ها برشمرد.

رئیس کانون مداحان استان خراسان شمالی نیز در این آیین، گفت: در حال حاضر تعداد مداحانی که در مراسمات و مناسبت‌های مختلف نوحه خوانی می‌کنند بیش از 150 نفر هستند.

محمد علیزاده اظهار داشت: برگزاری چنین دوره های آموزشی در سطح شهرستان بجنورد از جمله ضروریات جامعه مداحی است چراکه شناسایی و استفاده از ظرفیت های بالای مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) بدون آموزش میسر نخواهد بود و در این زمینه با کمبودهایی مواجه هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک با برنامه ریزی و تعامل بیشتر اعضای کانون شاهد برطرف شدن کمبودها و ارتقای سطح علمی و آموزشی مداحان شهرستان باشیم.

وی افزود: در این دوره آموزشی بیش از 150 نفر از مداحان شرکت داشتند که در این کارگاه آموزشی به نغمات و همچنین انتخاب، حفظ و نحوه قرائت شعر در مداحی که یکی از مهم‌ترین نکاتی است که مداحان باید به آن توجه ویژه داشته باشند اشاره شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha