پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علما

حوزه / آیت الله علما با بیان اینکه سفر اربعین انسان را از خواب غفلت بیدار می کند گفت: سفر اربعین حسینی ، جنبه تربیتی، تذکر و مراقبه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه آیت الله مصطفی علما ظهرامروز در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه عنوان داشت: تدبیر الهی عاشورا را جاودانه کرد و اربعین حسینی نیز تداوم راه سیدالشهدا (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز دستاوردهای جهاد حضرت سیدالشهدا (ع) در جهان مشهود است و عاشقان و محبانش هر ساله برای عرض ارادت با اتحاد و همبستگی به سمت سرزمین الهی و نور می شتابند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه سفر اربعین حسینی جنبه تربیتی دارد بیان داشت: اربعین حسینی انسان را از غفلت و خواب بیدار کرده و متذکر می سازد.

وی  بیان داشت: زوار اربعین حسینی اگر مکتب سیدالشهدا (ع) را دائمأ به خود هشدار داده و متذکر شوند قطعأ این مهم تبدیل به ملکه ذهن آن ها می شود.

آیت الله علما خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه مکان های مقدس و مملو از خوبی و معنویت است لذا طلاب با تذکر و مراقب از نفس خویش از خطرات احتمالی و آسیب ها به حوزه های پیشگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ابراز داشت:  سلامت اخلاقی و روحی در طلاب زمینه های رشد و ارتقا آن ها را فراهم کرده و به درجات والا می رساند.

این استاد حوزه در ادامه با بیان اینکه تقوا و بندگی خدا در طلاب باید تقویت گردد افزود: طلاب نیازمند این مهم هستند که با خود حدیث نفس، استنباط و استدلال داشته و از سطحی نگری اجتناب ورزند.

وی در ادامه با اشاره به وصیت نامه بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) با ضمیری آگاه و نفسی مطمئن دنیا را ترک کرد و به تمامی وظایف و تکالیفش عمل کرد لذا طلاب از سیره حضرت امام درس گرفته و در زندگی خود پیاده کنند.

آیت الله علما در پایان اظهار داشت: خداوند متعال اقامه نماز را عاملی جهت یادآوری و توجه بندگان به معبود قرار داد تا دائمأ در حال تذکر و مراقبت از نفس خود باشند در نتیجه طلاب برای رسیدن به تعالی باید در مسیر الهی قرار گرفته و احکام دین را اجرا کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha