جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رضاعلی عزیزی

حوزه/ مسئول امور مساجد آستان قدس رضوی ضمن تأکید بر نقش مهم حوزه علمیه در الگودهی به نهادهای فرهنگی، گفت: نهادهای دینی و فرهنگی نباید در استفاده از فضای تبلیغی بوجود آمده در دهه آخر صفر کوتاهی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام رضا علی عزیزی، در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خراسان رضوی که جهت هماهنگی اعزام مبلغان در دهه آخر صفر برگزار شد، حوزه علمیه را الگوی نهادهای فرهنگی و تبلیغی دانست و ابراز کرد: عینی سازی شعار وحدت و برادری باید از حوزه های علمیه آغاز شود و به سایر مجموعه های دولتی و مردمی تسرّی پیدا کند.
وی با اشاره به نتایج مثبت و سازنده همکاری آستان قدس رضوی با مدارس علمیه مشهد در ساماندهی اعزام مبلغان دهه آخر صفر در سال گذشته، عنوان کرد: امسال و با توجه به تحولات ایجاد شده و تمایل مدیریت حوزه علمیه خراسان و تولیت آستان قدس رضوی به حضور فعال مبلغان در دهه آخر صفر، امیدواریم شاهد نتایج بهتری نسبت به سال گذشته باشیم.
مسئول امور مساجد آستان قدس رضوی، برگزاری جلسات مشترک میان مسئولین نهادهایی چون آستان قدس رضوی، حوزه علمیه خراسان، دفتر و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی جهت اعزام مبلغ را امیدوارکننده خواند و افزود: ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی به زائران پیاده از طریق برنامه ریزی، هماهنگی و انسجام نهادهای مسئول با کیفیت بهتری عملی خواهد شد.
حجت الاسلام عزیزی تصریح کرد: نهادهای دینی و فرهنگی نباید در استفاده از فضای تبلیغی بوجود آمده در دهه آخر صفر کوتاهی کنند.
وی با بیان این که طلاب و مبلّغان دینی، پرچمداران مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و ادامه دهنده نهضت احیاگر عاشورا هستند، گفت: در برخی از روایات فضیلت زیارت امام رضا (ع) بالاتر از زیارت امام حسین (ع) شمرده شده است و این مسئله علاوه بر بشارت، رسالت و وظیفه سنگینی را بر دوش ما قرار می دهد.
مسئول امور مساجد آستان قدس رضوی در پایان اظهار کرد: زیارت پیاده یکی از نمونه های وحدت و انسجام نهادها و سازمان های دولتی و مردمی است و حفظ و ارتقاء این وحدت و همدلی، ظهور امام زمان (عج) را جلو می اندازد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha