جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع مبارزه با اسلام‌هراسی پیروان ادیان مختلف در شیکاگو

حوزه/ بیش از ۲۰۰ تن از پیروان ادیان مختلف در یک تجمع میان ادیانی روبروی کلیسای متدیست در شیکاگو، اعلام همبستگی برای مبارزه با اسلام‌هراسی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam.net، بیش از 200 تن از مردم و پیروان ادیان مختلف در شیکاگو در آمریکا ، با برگزاری تجمعی در مقابل کلیسای اوک لاون، علیه اسلام‌هراسی در آمریکا اعلام همبستگی کرده و نماز میان ادیانی برگزار کردند. آن‌ها همچنین پس از پایان این تجمع،  به سمت مراکز تجاری و مغازه‌های مجاور به کلیسا به حرکت درآمده و از صاحبان مشاغل خواستار ایستادگی در برابر اسلام‌هراسی شدند.

در این گردهمایی که در مقابل کلیسای متدیست متحد انجام شد، یکی از سخنرانان گفت: عدم مدارا و صلح طلبی برای ما غیرقابل تحمل است. الان زمان آن رسیده که مردم آمریکا در کنار هم باشند. و رئیس جمهوری جدید آمریکا نیز باید به مخالفانش احترام گذاشته و به تبلیغات نژادپرستی در جامعه آمریکا خاتمه دهد. افراطگرایی یک انحراف است و هنجار در اسلام و ادیان دیگر.

میشل دیویس از گروه صدای یهودیان برای صلح در شیکاگو که یکی از برگزار کنندگان این تجمع بود در این باره گفت: در ارتباط با نژادپرستی باید سریع اقدام شود. ما خواستار آن هستیم که دولت جدید آمریکا این حملات علیه مسلمانان را محکوم کرده و با آن مبارزه کند و سازمان‌های نزدیک به ریاست جمهوری نیز از آزادی‌های مدنی ما حمایت کنند.

به گفته یکی از تظاهرکنندگان، از چهارشنبه صبح تا کنون، یکی از مدارس دولتی این منطقه شاهد افزایش شدید رفتارهای تهاجمی نژادپرستانه و هتک حرمت‌های جنسی فراوانی بوده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha