چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ متاسفانه دشمن با آلوده ساختن مواد غذایی در بلاد مسلمین قصد نابودی آنها را دارد و این مسئله در تغییر ذائقه ها و سبک زندگی مسلمین تاثیر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، پروین اختریان، مشاوره حوزه علمیه خواهران اصفهان، شامگاه یکشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) ضمن تاکید بر لزوم توجه به سبک زندگی اسلامی و اهمیتی که  اسلام به بحث تغذیه داده است، گفت: متاسفانه دشمن با آلوده ساختن مواد غذایی در بلاد مسلمین قصد نابودی انها را دارد و این مسئله در تغییر ذائقه ها و سبک زندگی مسلمین تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه مومن باید نسبت به غذای  جسم و روح هر دو حساس  باشد، عنوان کرد: شناخت مزاج بدنی از عوامل مهم و تاثیر گذار در تحقق این مهم است.

اختریان در ادامه  عواملی که بر مزاج انسانها تأثیر گذار هستند را برشمرد و گفت : برخی عوامل مانند تغییر فصول، اقلیم، سن افراد، ساعات شبانه روزی، جنسیت افراد، عوامل فطری و...بر مزاج انسانها تأثیر گذارند و طبع آنها را تغییر می دهند.

وی در ادامه مزاج انسانها را به بلغمی، سودایی، صفراوی و دموی تقسیم کرد و برای هرکدام از این مزاجها ویژگی های ظاهری، اخلاقی، عاطفی، معنوی و.... را بیان کرد و افزود : هر انسان دارای یک مزاج متفاوت و با نشانه های متمایز با سایرین است..

این کارشناس مشاوره در ادامه خاطر نشان کرد: افراد صفراوی مزاج خوابشان سبک است، پرانرژی هستند، زود پرخاشگر می شوند و زود هم آرام، اهل تغییر دکوراسیون هستندو...

وی خاطر نشان کرد: بهترین مزاج، مزاج دموی است، زیرا این مزاج حد اعتدال مزاج ها است،سعی کنیم خود را به سمت این مزاج سوق دهیم.

استاد حوزه علمیه خواهران در توضیح ویژگی های اجتماعی افراد دموی مزاج را تصریح کرد: این افراد روابط اجتماعی بالایی دارند، با همه ارتباط برقرار می کنند، اهل کار خیر هستند،  پر انرژی،جمع گرا، اهل دوستی با دیگران می باشند و در مشکلات کمتر شکست می خورند.

وی  در پایان گفت: اهمیت شناخت مزاج ها بسیار زیاداست، انسان باید حتی در امر ازدواج و انتخاب همسر این مورد را در نظر بگیرد، زیرا امکان دارد دو فرد با دو مزاج مخالف (که ویژگی های خاص خود را دارند) با هم ازدواج کرده و نتوانند با هم و درکنار هم زندگی کنند و در مسیر زندگی با مشکل روبرو می شوند، چه بسا بسیاری از موارد طلاق و اختلاف به خاطر عدم سنخیت مزاج زوجین است، زیرا همان گونه که ذکر شد هر فردی با توجه به طبعش ویژگی های رفتاری خاص خود را دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha