جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دسته عزاداری شیعیان انگلستان در آستانه اربعین

حوزه/ صدها تن از شیعیان شهرهای مختلف انگلستان از لوتون، بیرمنگام و لندن، برای شرکت در دسته عزاداری اربعین به بردفورد آمده و در مقابل انجمن حیدری در مانینگهام تجمع پیدا کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در آستانه اربعین حسینی، صدها تن از شیعیان شهرهای مختلف انگلستان در لوتون، بیرمنگام و لندن، برای شرکت در راهپیمایی تظاهرات اربعین به بردفورد آمدند. شیعیان انگلستان در مقابل انجمن حیدری در مانینگهام تجمع پیدا کرده و دسته عزاداری حسینی به راه انداختند.

دسته عزاداری حسینی در این راهپیمایی 4 ساعته، 2 مایل در خیابان‌های سنت ماری، سکینر لین و هیتون به حرکت درآمد.

شرکت کنندگان در این عزاداری، درحالی که لباس‌های سیاه به تن داشته، با حمل پرچم‌ها و علم‌ها به سینه زنی و سوگواری برای سیدالشهدا پرداختند.

دکتر سید همدانی، از بانیان این راهپیمایی عزاداری و رئیس انجمن حیدری گفت: برگزاری این مراسم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. شهادت امام حسین (ع) حادثه غم انگیزی برای همه ما است. هدف ما بزرگداشت شهادت امام حسین (ع) و سوگواری در این جنایت وحشتناک در تاریخ اسلام است.

علی شاه که برای حضور در این مراسم از تولون آمده می‌گوید: من امروز در این مراسم حضور پیدا کردم تا درباره شهادت امام حسین، نوه پیامبر به مردم بگویم.

جورجی مجید، یکی از ساکنان بردفورد نیز که در این راهپیمایی شرکت کرده می‌گوید: صدها تن از شیعیان امروز در این گردهمایی جمع شده‌اند تا در سوگواری مسالمت آمیز امام حسین (ع) شرکت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha