پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجاب

حوزه/ كارگاه آموزشی عفاف و حجاب در مدرسه علميه خواهران شهيد مطهري(ره) تنكابن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم پور، کارشناس مسائل فرهنگی، در این كارگاه که با حضور كليه مبلغين سطح شهرستان تنكابن و حومه و با هدف گسترش فریضه امر به معروف ونهي از منكر برگزارشد، اظهار داشت: حجاب دارای دو بعد ظاهری و باطنی است که بعد ظاهری همان پوشش و بعد باطنی آن حیای درونی است.

وی با اشاره به بعد فردی و اجتماعی حجاب، گفت: برخی افراد چون تنها به جنبه فردی حجاب توجه دارند؛ لذا در برابر انتقاد نسبت به پوشش خود، معترض بوده و موضع گیری می کنند؛ اگر با بیان شیوا و منطقی آثار مخرب بد حجابی را برای آنها بازگو کنیم،  قطعا واکنش بهتری خواهند داشت.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: مهم ترین چالش در بعد اجتماعی حجاب، تفاوت های فردی میان مرد وزن است، چرا که بانوان بیشتر از شنیدن و آقایان از نگاه کردن لذت می برند و این مسئله قابل اهمیتی است که باید به آن توجه کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: چادر به عنوان یک نماد ملی برای مسلمین جهان است که در تمام ادیان الهی بوده است.

حجت الاسلام ابراهیم پور تاکید کرد: شما طلاب باید قدرت علمی بالا وفن بیان خوبی داشته باشید و با استدلال و تبیین علمی مسائل مربوط به حجاب، افراد بد حجاب را متوجه هنجار شکنی ها کنید.

ابراهیم پور در پایان خاطر نشان کرد: بعد دیگر حجاب، سیاسی است که در این زمینه دشمن تلاش زیاد می کند تا از طرق مختلف و با به کارگیری ابزارهای جدید به خصوص فضای مجازی، زنان ما را به سمت بی عفتی کشانده تا کانون خانواده ها را از هم فرو پاشد.

313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha