جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ولایت فقیه

حوزه/ در زمان غیبت امام معصوم (ع) ولایت فقیه، شأنی از شئون معصومین (ع) است و بر همه ولایت دارد؛ لذا ولایت یک اصل است و باید از آن پیروی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمودی، مسئول دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی در آمل،  نشست "ارتباط ولایت با علم" در مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهراء (س) شهرستان آمل، در خصوص ارتباط اعتقاد به ولایت و ارتباط آن با علم گفت: بنا به فرموده امام صادق (ع) تفسیر عمیق آیه «فلینظُر الإنسانُ إلی طعامِه» این است که انسان طعام معنوی خود را در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: علم نافع، علمی است که موجب تجلی خصوصیتی در انسان شود که او بداند در محضر امام معصوم (ع) است. علم داشتن و عالم بودن، یک درجه پایین تر از در معیت امام معصوم (ع) بودن است، مانند مردم کوفه که می دانستند امام حسین (ع) مظهر فیض است و توجه به ایشان توجه به خداست؛ اما معیت آن حضرت را نداشتند. پس علم تنها کفایت نمی کند، بلکه همراهی با امام معصوم (ع) مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی افزود: باید با تهذیب نفس، علمی که موجب معیت امام معصوم (ع) می شود را در خود ایجاد کنیم. گوهر انسان بر اساس علم شکل گرفته و او می تواند با علم و آگاهی به درجه "کن فیکون" برسد که هروقت اراده کرد ایجاد شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در زمان غیبت امام معصوم (ع) ولایت فقیه، شأنی از شئون معصومین (ع) است و بر همه ولایت دارد؛ لذا ولایت یک اصل است و باید از آن پیروی کرد.

انتهای پیام313/48

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha