جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن

حوزه/ حجت الاسلام بایرامی گفت: در تلاشیم که دارالقرآن حوزه علمیه میاندوآب تاسیس شود تا بتوان دانش‌آموزان مستعد را جهت آموزش در زمینه قرآنی جذب کرد.

 حجت الاسلام  بهمن بایرامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به ضرورت ترویج اخلاق قرآنی، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های هنری یکی از روش‌های تبلیغ فرهنگ قرآنی است و پیامبر اکرم(ص) نیز در زمان خودشان یک هنرمند واقعی بودند و هنر ایشان اخلاق و رفتار نیکو و زیبایشان بود که باعث شد تا در مدت کوتاه دین اسلام را نشر دهند.

وی افزود: باید توجه داشت که در اجرای برنامه‌های قرآنی به محتوا دقت لازم و کافی شود تا در زمینه اخلاق قرآنی و اسلامی گام‌های اساسی برداشته شود، شاید تنها ایرادی که می‌توان به بعضی قاریان و حافظان قرآن وارد کرد، همین عدم توجه کافی به اخلاق قرآنی است و نباید قاریان قرآن غرور کاذب داشته باشند.

استاد حوزه آذربایجان‌غربی تصریح کرد:عالمان قرآنی باید به عالمان بزرگ اقتدا کنند و از تجربه و علم این عالمان بهره جویند و با دید کلی، محتوا که تاکید بسیاری بر آن است، را فرا گیرند، چراکه دارالقرآن‌ها نیز علاوه بر یاددادن طرز صحیح خواندن آیات قرآن، محتوا را مورد توجه قرار داده تا اخلاق اسلامی در افراد پدید آید.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب  بیان داشت: ما در تلاش هستیم که دارالقرآن حوزه علمیه میاندوآب تاسیس شود تا بتوان دانش‌آموزان مستعد را جهت آموزش در زمینه قرآنی جذب کرد، چرا که جوانان باید ارتباط تنگاتنگی با حوزه‌های علمیه داشته باشند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha