جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صالحی امیری ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/ صالحی امیری با تأکید بر این که رسانه های بیگانه، به دنبال تضعیف مسلمانان و تفرقه میان آنان هستند، گفت: اینکه رسانه های خارجی، هیچ خبری از این همایش میلیونی که بزرگترین همایش بشری است، منتشر نمی کند حاکی از آن دارد که آنان هدفی جز تفرقه میان امت اسلام ندارند و سکوت آنان گویای این واقعیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در مرز چذابه، از روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، مطلع شد.

وی که به منظور بازدید از نحوه خدمت رسانی به زائران «طریق الحسین» وارد خوزستان شده بود، با حضور در برخی موکب های مسیر اهواز-جذابه از اقدامات مردم عشایر در پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین(ع) تقدیر و تشکر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از حضور در پایانه مرزی چذابه، در جمع خبرنگاران حاضر شد و سخنانی پیرامون حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین، بیان کرد.

*رسانه های بیگانه هدفی جز تفرقه میان امت اسلامی ندارند

صالحی امیری، با بیان این که دشمن مبهوت از این حضور میلیونی است، اظهار داشت: کجایند آن رسانه های بیگانه ای که مدعی اطلاع ‌رسانی حرفه‌ای هستند تا این شور و عشق و جلوه‌های رحمانی اسلام را به مردم جهانیان نشان دهند.

وی با تأکید بر این که رسانه های بیگانه، به دنبال تضعیف مسلمانان و تفرقه میان آنان هستند، گفت: اینکه رسانه های خارجی، هیچ خبری از این همایش میلیونی که بزرگترین همایش بشری است، منتشر نمی کند حاکی از آن دارد که آنان هدفی جز تفرقه میان امت اسلام ندارند و سکوت آنان گویای این واقعیت است.

*اربعین حسینی یک فرهنگ فرا ملی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایش عظیم اربعین حسینی را یک فرهنگ فرا ملی توصیف کرد و افزود: چیزی که فراتر از این حرکت در حال شکل‌گیری است شور همراه با شعور حسینی است که در اینجا شکل گرفته است.

*خوزستان بیش از ۵۰ درصد از حجم ارسال زائر به عراق را تقبل کرده است

صالحی امیری، با اشاره به اقدامات مردم خوزستان در پذیرایی از رائران امام حسین(ع)، تصریح کرد: امروز من مشاهده کردم که چگونه مردم خونگرم خوزستان به ویژه مردمان اهواز، آبادان، خرمشهر، سوسنگرد و چذابه در تلاشند تا زائران اهل بیت(ع) با کمترین مشکل تردد کنند.

وی در پایان با بیان این که خوزستان بیش از ۵۰ درصد از حجم ارسال زائران را تقبل کرده است، اظهار داشت: بر‌اساس آمارهای دریافتی، تا به امروز بیش از ۵۰۰ هزار نفر از پایانه مرزی شلمچه و ۳۰۰ هزار نفر نیز از پایانه مرزی چذابه راهی کربلا شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha