جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برگزاری نماز جماعت در دانشگاه میشیگان با حضور صدها تن

حوزه/ شب دوشنبه، صدها تن از دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه میشیگان، در اعتراض به افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان خصوصا دختران محجبه، اقدام به برگزاری نماز جماعت عشاء در محوطه دانشگاه کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از  میشیگان دیلی، دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه میشیگان، شب دوشنبه در اعتراض به افزایش خشونت‌ها و تهدیدها علیه مسلمانان خصوصا دانشجویان محجبه، اقدام به برگزاری نماز جماعت عشا در محوطه دانشگاه برگزار کردند.

در این نماز جماعت نزدیک به 300 تن از دانشجویان، اساتید دانشگاهی و کارمندان دانشگاه حضور داشتند.

هدف برگزارکنندگان این نماز جماعت، که شرکت در آن برای مسلمانان و غیرمسلمانان آزاد بود، ایجاد اتحاد میان دانشجویان دانشگاه و اعتراض به خشونت‌های اسلام‌ستیزی در آمریکا بود.

فرهان علی رئیس انجمن اسلامی با ابراز شگفتی از حضور گسترده در این نماز گفت: دروغ پردازی‌ها راجع به اسلام باعث بروز اسلام‌هراسی شده است. و ما سعی داریم راهی برای ایجاد امنیت برای دانشجویان دانشگاه پیدا کنیم.

حضور غیرمسلمانان در تجمع اعتراض آمیز نماز مسلمانان

استفان والاس دانشجوی سال اول رشته سیاسی که همراه دیگر همکلاسی‌های سیاه پوستش در این مراسم شرکت کرده می‌گوید: ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا حمایت‌‌مان را از اقلیت مسلمان نشان دهیم. از آغاز پاییز، پوسترها و تبلیغات ضداسلامی و ضدسیاپوستی در محوطه دانشگاه توزیع می‌شوند که تبلیغ کننده برتری نژاد سفید در آمریکا، اسلام‌هراسی و ترس از مهاجران و پناهندگان هستند. مسئولین دانشگاه باید در این باره اقدام کنند.

جمعه شب این هفته، یک مرد ناشناس، دانشجوی مسلمان و محجبه‌ای را تهدید کرده بود و گفته بود که اگر حجابش را در نیاورد او را به آتش می‌کشد. شنبه شب نیز یک دانشجوی دختر مسلمان دیگر به خاطر حجابش مورد حمله و هتک حرمت قرار گرفته و توسط دو مرد ناشناس از یک تپه به پایین پرتاب شده بود. روز جمعه نیز پیام‌های تهدید آمیزی جلوی درب ورودی منزل یکی از دانشجویان مسلمان پیدا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha