پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
غلامحسین صفی خانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین، گفت: پیاده روی اربعین عاملی برای حفظ انسجام و اتحادی است که امروز در جهان اسلام شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  غلامحسین صفی خانی در اجتماع عزاداران حسینی شهر قزوین، به همایش اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: زیبایی‌هایی در پیاده روی اربعین وجود دارد که توان و امکان نمایش دادن ندارد و تنها انسان بروز و ظهور آن را مشاهده می‌کند.

وی افزود: اربعین، حرکتی عظیم است که به صورت خالصانه انجام می‌شود، از این رو هر ساله بر عظمت آن افزوده می‌شود.

استاد حوزه علمیه قزوین همایش بزرگ پیاده روی اربعین را نشان دهنده قدرت پایدار دنیای اسلام دانست و گفت: این همایش همدلی و وحدت امت اسلامی را ماندگار می کند. پیاده روی اربعین حسینی نماد قدرت و آزادگی اسلام است که انسجام و وحدت مسلمانان جهان را به نمایش می گذارد.

وی افزود: کاروان اربعین با هدف بزرگداشت شعائر دینی، تداوم و نهادینه کردن  فرهنگ عاشورایی، زنده نگه داشتن یاد سختی‌ها و مصائب کاروان اسرای کربلا، تجدید عهد و پیمان با سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) تا کربلای معلی پیاده‌روی می‌کنند.

 حجت الاسلام  صفی خانی خاطرنشان کرد: حضور پرشور مسلمانان از سراسر جهان بدون ترس و واهمه از این گروه تروریستی در روز اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و دینی بزرگ تلقی می شود که پیام آزادی و آزادگی مسلمانان را به گوش جهانیان به ویژه دشمنان اسلام خواهد رساند.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد:  زیارت اربعین سفری است آگاهانه و مشتاقانه که با آرزوی قلبی آغاز می شود وسرانجام به کنار بارگاه مطهر و نورانی امام حسین(ع) ختم می شود.

وی به ثواب پیاده روی اربعین حسینی پرداخت وبا اشاره به فرموده حضرت امام صادق (ع) در این مورد پرداخت و بیان داشت: امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرماید: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمى‏دارد یک حسنه برایش نوشته ، یک گناه از او محو مى‏فرماید ، یک درجه مرتبه‏اش را بالا مى‏برد، وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را مامور او مى‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى‏‌گویند: اى ولىّ خدا! گناهانت آمرزیده شد ،تو از افراد حزب خدا ، حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید ، آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان داشت: یکی از بهترین و پر ثواب ترین کارها برای مسلمانان جهان پیاده روی تا حرم امام حسین (ع) در روز اربعین است و خداوند به زائران پیاده ای که در روز اربعین به کربلا می رسند پاداش بزرگی را خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha