چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام‌جمعه موقت اهواز، بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب حسینی و برآمده از تفکر عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) است، اذعان داشت: حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین را دیگر نمی‌توان یک حرکت ملی دانست! چرا که این حرکت امروز چنان گسترش یافته که از مرزهای ایران و عراق فراتر رفته و تبدیل به یک حرکت بین‌المللی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام‌جمعه موقت اهواز، با حضور در مرز چذابه از روند خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، بازدید کرد و سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آنان پاسخ داد.

وی بابیان اینکه اربعین حسینی حماسه‌ای بزرگ و انقلابی فرهنگی است، تصریح کرد: پیام بزرگ حماسه اربعین برای جهانیان، جاری بودن خون اباعبدالله الحسین(ع) در دل بیداردلان و آزاداندیشان ملت‌های مسلمان است که این‌چنین مردم را به جوش‌وخروش انداخته است.

امام‌جمعه موقت اهواز، با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب حسینی و برآمده از تفکر عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) است، اذعان داشت: حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین را دیگر نمی‌توان یک حرکت ملی دانست! چراکه این حرکت امروز چنان گسترش یافته که از مرزهای ایران و عراق جلوتر رفته و تبدیل به یک حرکت بین‌المللی شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، بابیان اینکه تا به امروز قریب به ۲ میلیون نفر زائر از مرزهای زمینی ایران به‌ویژه دو مرز شلمچه و چذابه، راهی سرزمین کربلا شدند، اظهارداشت: باید از کسانی که شبانه روز برای تسریع در روند عبور و مرور زائران امام حسین(ع) تلاش خالصانه می کنند، تقدیر و تشکر کرد.

وی، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی مسئولین، اذعان داشت: خوشبختانه زیرساخت‌های مناسبی در این مرز ایجاد شده است، به‌گونه‌ای تا به امروز حدود ۲۸ دستگاه خودروی سواری که متعلق به زائران حسینی هستند، در پارکینگ‌‌های دو مرز شلمچه و چذابه مستقر شده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha