پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حاتمي

کارشناس علوم دینی حوزه علميه خراسان با تاكيد بر اين مطلب كه جامعه امروز، طلبه باسواد نیاز دارد، افزود: طلاب باید مطالعه کنند و از فرصت خود به خوبي بهره ببرند.

به گژارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام حاتمی، خطيب مشهدي و از مدرسان حوزه علميه اين شهر در مراسم بدرقه طلاب مدرسه علميه سليمانيه كه عازم پیاده روی اربعین هستند، با تاكيد بر اين مطلب كه جامعه امروز، طلبه باسواد نیاز دارد، افزود: طلاب باید مطالعه کنند و از بزرگانی مانند علامه طباطبایی که تفسیر المیزان را نوشته بیاموزند و از فرصت خود به خوبي بهره ببرند.

وي با اشاره به روایت پیامبر(ص) درباره اين موضوع كه مسلمان هرچه قبول مي كند و به دست می گیرد، به بهترین وجه انجام می دهد، گفت: بر همين اساس، يك طلبه باید خوب درس بخواند و هر کاری را قرص و محکم انجام دهد.

هادر رايانه، تنها حافظه مان نباشد

حجت الاسلام حاتمي با استفاده از اين تعبير كه نبايد تنها به «هارد» رایانه و موبایل خود اکتفا كنيم، ابراز كرد: طلاب علوم ديني مي بايست ادبیات عرب را از ابتدا به خوبی بخوانند زیرا بعد از اینکه به پایه های بالاتر بروند، امکان بازگشت و مرور دروس قبل را ندارند.

خوش خلقي، مهم و مهم

 استاد حوزه علميه مشهد در ادامه به برخي آداب زیارت کربلا پرداخت و ابراز کرد: يكي از مهمترين توصيه ها اين است كه افراد با همسفر خود خودش اخلاق بوده و همه را زائران امام حسین(ع) بدانند که بي شك قابل احترام هستند.

وي با اشاره به اهميت فضاي معنوي زيارت و توجه به دعا و توسل، در بيان درس هاي پياده روي اربعين، خاطر نشان كرد: با توجه به سختي هايي كه در مسير اين سفر وجود دارد مي توان تجربه دنباطلب نبودن را كسب كرد.

زائر امام حسين(ع)، مستاجر نمي شود

حجت الاسلام حاتمي در ادامه نسبت به فضایل زیارت امام حسین(ع)، اظهار كرد: گفته شده که اگر انسان حتي عالم، متقی و قدیس باشد ولی به زیارت آن حضرت نرفته باشد، در قیامت مهمان بهشتی ها بوده و به عبارتی در آنجا مستاجر و بي خانه است.

وي افزود: بنابراین تعبير و بيان، علامه مجلسی می گوید به این نتیجه رسیدیم که براي يك مرتبه در طول عمر، زیارت سیدالشهدا(ع) واجب است.

گفتني است در اين مراسم، امير كرمانشاهي، از مداحان اهل بيت(ع) به ذكر مصيبت و مرثيه سرايي پرداخت. 313/25

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha