پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسینی خراسانی

عضو جامعه مدرسین یکی از عوامل کم رونق شدن کتاب و کتابخوانی را اختصاص اوقات زیاد به فضای مجازی عنوان کرد و گفت: امروز متاسفانه تماشای فیلم ها و سریال های سرگرم کننده بی هدف و وقت صرف کردن در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اوقات فراغت جوانان را در برگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، بر لزوم توجه به کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در دین مبین اسلام به عنوان یک دین منطبق بر فطرت بشری به طور برجسته مورد توجه، توصیه و تاکید قرار گرفته است امر کتاب، کتابخوانی، قلم و نوشتن می باشد.

وی با اشاره به اینکه نخستین پیام دین اسلام در قرآن کریم با امر «خواندن» آغاز شد، تصریح کرد: خداوند در قرآن به قلم و کتابت سوگند یاد کرده و این مسئله نشانگر اهمیت و نقش تعیین کننده آن در زندگی انسان است.

این عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از منظر اسلام موضوع عظیمی است، ابراز داشت: راز اهمیت کتاب این است که پل ارتباط میان نسل های گذشته، حال و آینده می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی افزود: در سایه قلم، کتاب، کتابت و کتابخوانی است که دانش، مهارت ها و تجربه های نسل های گذشته در اختیار نسل های آینده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: مهم ترین ویژگی یک جامعه بالنده و ملت پیشرفته این است که بتواند از سرمایه های علمی، فکری و تجارب تاریخی برای تولید علم، پیشرفت و توسعه زندگی بهره بگیرد و این امر در سایه کتاب و کتابخوانی محقق می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به اینکه عدم تمایل به موضوع کتابخوانی به عوامل سلبی و ایجابی مرتبط است، ابراز داشت: مسئولان، مدیران، مربیان، دلسوزان کشور و ملت همواره باید اهمیت و نقش تعیین کننده کتاب و کتابخوانی را برای فرزندان جامعه تبیین کنند و در آنها انگیزه و علاقه ایجاد نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی، یکی از عوامل کم رونق شدن کتاب و کتابخوانی را اختصاص اوقات زیاد به فضای مجازی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز متاسفانه تماشای فیلم ها و سریال های سرگرم کننده بی هدف و وقت صرف کردن در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اوقات فراغت افراد را در برگرفته است.     

وی بر لزوم آموزش و فرهنگسازی مدیریت اوقات فراغت در جوانان تاکید کرد و گفت: آسیب ها و معایب اختصاص وقت به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید برای جوانان بازگویی شود.

این عضو جامعه مدرسین در پایان بر لزوم اهتمام مراکز آموزشی به ترغیب کردن دانش آموزان به امر کتابخوانی تاکید کرد و اظهار داشت: در مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی نسبت به استفاده بهینه و مدیریت شده از تکنولوژی های روز اهتمام ورزیده شود.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha