چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
واعظ موسوی

حوزه/ رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه با بیان اینکه مسئولان باید علاوه بر رفع موانع احتمالی، اقداماتی در جهت تسهیل زائران اربعین انجام دهند، گفت: اگر قرار باشد این همه هزینه را بر زائران اربعین حسینی تحمیل کنیم، پس نقش دولت اسلامی و موسساتی که داعیه بسط و گسترش فرهنگ دینی را دارند، چه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اینکه امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین را به عنوان یکی از نشانه های ممتاز مومنین واقعی ذکر کرده اند، اظهار داشت: همچنین بزرگان دین و علما امر پیاده رفتن برای زیارت امام حسین(ع) را به عنوان یکی از اعمالی که از استحباب بالایی برخوردار است، در کتاب های اخلاقی و دعا برشمرده اند.

وی با اشاره حضور میلیونی عاشقان حسینی در اربعین سرور و سالار شهیدان، تصریح کرد: در سال های اخیر کنگره عظیم راهپیمایی و پیاده روی به سمت کربلای معلی به فرهنگ عمومی شیعی و عرصه نمایش اتحاد و قدرت تشیع تبدیل شده است.

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه با بیان اینکه حضور در مراسم پیاده روی اربعین، حرکتی مردمی است، اظهار داشت: اقشار مختلف در هر سن و وضعیت جسمی در تلاش هستند از این قافله خیر عقب نمانند و شاید نتوان کسی را پیدا کرد که حاضر باشد از حلاوت حضور در این مراسم بسیار پرفیض و معنوی غفلت کند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی افزود: کسانی که برای یک بار عزم زیارت اربعین می کنند، معمولا در سال های آتی چند تن از دوستان و آشنایان را هم همراه خود می کنند.

وی با بیان اینکه هرساله به رونق مراسم بسیار باشکوه و با ارزش معنوی اربعین حسینی افزوده می شود، اظهار داشت: این کنگره عظیم زمینه ساز معرفی و شناخت بیشتر مکتب تشیع در بین جوامع غیر اسلامی شده است.

*مسئولان وظیفه دارند زمینه ساز حضور مردم در اربعین حسینی باشند

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه بر لزوم همت و یاری مسئولان در تسهیل حضور زائران اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: اگرچه حضور در اربعین یک حرکت مردمی است و نیازی به برنامه های دولتی و موسسات ندارد و مردم خودشان حاضر هستند از نظر مالی، جانی و فکری بیشترین سرمایه گذاری را داشته باشند اما تکلیف از دوش دولتمردان، مجریان امر و هرکسی که می تواند در این مسیر گامی در جهت تسهیل امر حضور در پیاده روی اربعین برای مشتقان اباعبدالله فراهم کند، برداشته نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی افزود: مسئولان باید خودشان را در خیل دریای خروشان امت اسلامی قرار دهند و با حضور پررنگ علاوه بر رفع موانع احتمالی، اقداماتی در جهت تسهیل انجام دهند.

*معطل ماندن زائران در مرزها جای تعجب دارد

وی تصریح کرد: واقعا جای تعجب است اگر شنیده شود خیل مشتاقان در مرزها یا مسیرها معطل مانده اند یا توقع دریافت هزینه های بالایی بابت هزینه ویزا، بیمه و امثال آن از زائران اربعین حسینی می شود.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه افزود: اگر قرار باشد این همه هزینه را بر زائران اربعین حسینی تحمیل کنیم، پس نقش دولت اسلامی و موسساتی که داعیه بسط و گسترش فرهنگ دینی را دارند، چه خواهد بود؟

*هزینه کردن برای اربعین موجب واکسینه کردن اعتقادی جامعه می شود

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تصریح کرد: قطعا هزینه کردن در مسیر تسهیل حضور زائران اربعین حسینی، به عنوان پس انداز و سرمایه گذاری طولانی مدت جهت واکسینه کردن جامعه اسلامی به خصوص جوانان است.

وی افزود: جوانی که در مسیر پیاده روی اربعین حضور پیدا کند تا مدت ها از شر شیاطین و هجوم شبهات مختلف آسوده خواهد بود.

وی یادآور شد: مع الاسف بسیاری از دست اندرکاران امور اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی به اهمیت این سرمایه گذاری عظیم و عقاید و ثمراتی که از آن نصیب ممکلت اسلامی می شود غافل هستند و گاهی دیده می شود نه تنها مانعی رفع نکرده و تسهیلی ایجاد نمی کنند، بلکه در مقام مانع تراشی هم هستند.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه تصریح کرد: به عنوان یک شهروند شیعه از همه افراد دخیل در امر تسهیل زائران اربعین حسینی درخواست می کنم، چنانچه موانعی در این امر وجود دارد، دست از مانع تراشی ها بردارند و خود را هماهنگ و همراه اقیانوس بیکران راهپیمایان اربعین حسینی کنند و تا جایی که می توانند در مسیر آماده سازی این حرکت بزرگ گام های مفید و موثری بردارند که ان شاءالله خداوند به احترام خون پاک امام حسین(ع) به همه عزیزان اجر و پاداش عنایت خواهد کرد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha