پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اربعین امسال با شکوهتر از هرسال برگزار می شود و خار و خنجری در چشم و گلوی وهابیت شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با  اشاره به کنگره  و راهپیمایی عظیم اربعین گفتند: اربعین امسال با شکوهتر از هرسال برگزار می شود و خار و خنجری در چشم و گلوی وهابیت شده است.

* شعاع اربعین تنها منحصر به شیعیان نیست

این مرجع تقلید با تسلیت ایام اربعین حسینی، گفتند: بحمدالله امسال مراسم راهپیمایی اربعین باشکوه تر از هر سال برگزار می شود، شعاع اربعین تنها منحصر به شیعیان نیست، بلکه از اهل سنت و حتی غیر مسلمانان و مسیحیان نیز اربعین حسینی در کربلای معلی هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند:اربعین سرمایه ای بزرگ و خنجری در قلب وهابیت تکفیری است؛ با این حضور میلیونی آنها می فهمند القائات شان سودی ندارد و روز به روز بر عشق مردم به این مکتب و امام حسین(ع) اضافه می شود.

معظم له  افزودند:تکفیری ها حماقت می کنند و می پندارند با عملیات تروریستی و انتخاری مردم دست از امام حسین بر می دارند و می توانند عشق مردم را کمرنگ کنند.

ایشان در قسمت دیگری از بیانات خویش افزودند: گاهی اوقات بین برادران برای تقسیم ارث و اموال پدر اختلافاتی ایجاد می شود؛ برخی حقوق نجومی می گیرند و آبروی خود، جامعه و حکومت را می برند؛ گاهی اوقات نیز دبیرکل سازمان ملل به دلیل پول های سعودی نام این رژیم را از لیست ناقضان حقوق کودکان حذف کردند و آبروی خود و سازمان ملل را می برد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: اگر ما پیرو مولا امیرمؤمنان(ع) هستیم باید بدانیم این وضعی که درجامعه هست، وضع علوی نیست، البته بسیاری نیز مقیدند و ارزش ها را فدای مسائل دنیوی نمی کنند.

این مرجع تقلید افزودند: تمام زیارت نامه های ما حاوی درس های تربیتی است، در سجده آخر زیارت عاشورا نیز از خدا می خواهیم که ما را همراه با اصحاب امام حسین(ع) ثابت قدم بدارد تا در همان مسیر گام برداریم.

ایشان خاطر نشان ساختند: در آمریکا نیز وقتی عده ای از مردم این کشور خواستند از عربستان سعودی به دلیل نقش داشتن در حادثه انفجار برج های دوقلو شکایت کنند، عربستان تهدید کرد که پول های خود را از این کشور خارج می کند و آنها نیز این مساله را از دستور خارج کردند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: علی رغم این که تاکید کردیم که نباید بدون گذرنامه و ویزا برای رفتن سفر اقدام کنند، اما متاسفانه باز هم تعدادی بدون در اختیار داشتن گذرنامه و ویزا راهی این سفر شدند که به هیچ وجه کار درستی نیست.

*کاری برخلاف مقررات انجام نشود

معظم له در پایان مکتب سیدالشهدا(ع) را حاوی درس های بسیار دانستند و تاکید کردند: امیدواریم همه زوار اربعین با سلامتی عازم شوند و به سلامتی برگردند، نکته مهم این است که کار خلاف مقررات انجام نشود، همه باید خود را متعهد بدانند در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به زیارت اقدام کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha