شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 حضرت آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی یکی از رسالت های حوزه را تربیت فقیه و عالم دانستند و از نهال فروشی و خالی شدن شهر و روستاها از عالم عامل و فقیه انتقاد کردند و گفتند: نباید شهر ها از عالم و فقیه وارسته خالی بماند.

به گزارش خبر گزاری«حوزه»، حضرت آیت  الله سبحانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد به جایگاه والای عالم و فقیه در اسلام اشاره  کردند و گفتند: زمانی که عالمی از دنیا می رود ملائکه، زمین و اعمالی که انجام داده، برای او اشک می ریزند.

ایشان با بیان اینکه مَثل و حکم عالم و فقیه  مَثل دیوار بلندی است که مردم را از دزدان حفظ می کند، بیان داشتند: کار عالم  مانند دیوار است، زیرا عالم و فقیه با علم خود مردم و جامعه و مغزهای جوانان را از شبهات آلوده حفظ می کند و با اجازه نمی دهد دزدان مغز های جوانان را بربایند.

 این مرجع تقلید ابراز داشتند: برای فقیه و عالم  شدن باید تلاش و  برنامه ریزی  مستمر کرد و با یک روز سر کلاس آمدن، روزی نیامدن و روزی هم به سفر رفتن ، نمی شود مثل آن دیوار باشیم که مردم را از شر  دزدها حفظ می کند.

معظم له یکی از رسالت های حوزه را تربیت فقیه و عالم  دانستند و از نهال فروشی و خالی شدن شهر و روستاها از عالم عامل و فقیه انتقاد کردند و گفتند: نباید شهر ها از عالم و فقیه وارسته خالی بماند.

ایشان با انتقاد از اینکه بعضی از حوزویان به دنبال کار اجرایی می روند، گفتند: اگر این افراد به دنبال کار  اجرایی بروند، پس چه کسانی باید  مسجد، جامعه، مردم و جوانان را از شبهات آلوده حفظ کنند.

*لزوم توجه به فقاهت در حوزه

 این مرجع تقلید افزودند: باید بخشی از حوزه دنبال فقاهت بروند  تا از این طریق بتوانند دین، نظام  و ارزشهای  الهی را حفظ کنند.

معظم له خاطر نشان ساختند: مرحوم سید عبدالحسین جبل عاملی می گوید وقتی از نجف به وطن بازگشتم دیدم هرچه کار ضعیف و به درد نخوری وجود دارد برای شیعیان اما کارهای بهتر دست دیگران است، آن ها از راه بالابردن فرهنگ مردم بالا رفتند و ایشان سعی کرد فرهنگ شیعه را بالا ببرد از این رو یک دبیرستان راه اندازی کرد. از راهی که ضلالت وارد شده از  همان راه باید هدایت را وارد کرد.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان یکی از فعالیت های حوزه و مبلغین را مبارزه با شبهات و خنثی کردن توطئه و نقشه های دشمن در موضوعات مختلف عنوان کردند و بیان داشتند: برای مقابله و خنثی کردن نقش دشمن باید سعی کرد از همان راهی که آنها وارد شدند ما هم وارد شویم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha